Seamaster only II

Ik mag hier tegenwoordig ook meedoen! Overgenomen van @Climholland, Omega Seamaster Day Date ref 166.089.

Ouderdom komt met gebreken zullen we maar zeggen en onder een macro wordt dat wel erg vergroot. Prachtige zomerknaller op deze band, maar ik ken mezelf. Originele Omega kroon wordt binnenkort geplaatst en ik ga ook op zoek naar een stalen band. En wie weet, misschien komt er nog eens ergens een andere inner ring voorbij…

Dat vind ik de charme van horloges, blijven zoeken naar ‘upgrades’

Ik vind het heerlijk, die '70 look. De derde Omega inmiddels, naast de Speedmaster Reduced en mijn jaren 60 dresser.

9 likes

Niet vaak gezien hier. Is toch echt een Seamaster en geen Constellation :slightly_smiling_face:

6 likes

Vandaag op kantoor rond gedoken :sweat_smile:

11 likes

Lijkt inderdaad op een redial of in ieder geval touch up waar de markers eraf geweest zijn en amateuristisch teruggeplaatst zijn. Zie ook de 6. Verder lijken wijzers en wijzerplaat geen match. Verder is het natuurlijk maar hoe belangrijk je dat vindt. Altijd ook even nummer van uurwerk checken en de kroon checken. 800 is handelaarsprijs. Als je rond kijkt hier of bijvoorbeeld bij Omegaforums.net dan zou je zomaar eens wat leukers kunnen vinden wel origineel. Wat is het geboortejaar?

1 like

1955 is het geboortejaar.
Maar ik zag net dat hij al verkocht is.
Niet erg nu ik weet dat er aan gesleuteld is.
Maar bedankt voor de tip, ik ga het in de gaten houden :+1:

Bijvoorbeeld als je van patina houdt…

https://omegaforums.net/threads/1955-stainless-steel-omega-seamaster-2846-reference-w-patina.127871/

Hoe beviel het duiken op het droge? Was het zwaar?:rofl:

1 like

:joy:

Ik ben meer een droge vis :see_no_evil: :joy:

1 like

Ben gek op deze Seamaster! :heart_eyes: Zo lekker plat, schuift zo onder je mouw. :smile:

14 likes

Fantastisch he die kastdikte van 11.5mm! Hopelijk kunnen wij behalve gekrompen diameters ook afgeslankte kasten tegemoet zien in de toekomst, een mooie trend.

Bring back the midsizes!

Was dit bekend? Mooi detail.

OEM Omega rubber strap has a titanium strengthener built inside.

https://omegaforums.net/threads/2018-seamaster-300m-rubber-strap-quality-value.94578/#post-1227833

4 likes

9 likes

Zondag al wachtend op de bus nadat ik de auto bij de garage kon achterlaten. Toch nog een hoogtepuntje!

18 likes

Prachtig! Ik heb het even gemist maar welk model Seamaster is dit precies?

Seamaster 300 ‘Watchco’. Google maar even!

1 like

Hoppa :sun_with_face: zomer it is :grin:

18 likes

Lekker weer hoor… :+1:

15 likes

Ah, dat is hem geworden ipv de Breitling? Mooie keuze :+1:

1 like

Thx :+1: Ja idd. De BB58 viel al snel af. Blij met het Zeepaardje.

2 likes

Nice, de BB leek mij al wat te klein voor jouw polsen en de Omega spreekt meer aan qua ontwerp. Voor mij dan :wink:

1 like