Seamaster Professional 300m - goede deal??

Beste forumleden,

Voor de tweede keer dat ik iets post op het forum. Weet niet of een bericht als dit de bedoeling is van het forum, maar zo niet lees ik het wel in de comments en zal ik het verwijderen.

Ik twijfel behoorlijk. Zou heel graag een Omega Seamaster Professional 300m aanschaffen, omdat ik helemaal verliefd ben op het horloge. Mijn budget is niet enorm, vandaar dat ik nu een flink gebruikt model op het oog heb. De vraag aan jullie (de pro’s) is dit een eerlijke deal? Ik kan het horloge niet bekijken, dus het is kopen en opsturen. En is het slim (vanuit investeringsperspectief) een dergelijke quartz zonder papieren te kopen (voor dit bedrag).

Specs:

Quartz
25418000
41mm
Geen doos/papieren
‘‘Glas onbeschadigd’’ naar zeggen verkoper

Richtprijs: 1500,-

Het horloge heeft aardig geleden, aan de foto’s te zien. Ben geen fan van polijsten dus als ik het zou kopen laat ik het zo. Is dit horloge te ver heen, of staat de tand des tijds het goed?

Ben erg benieuwd naar jullie ongezouten mening!

2 likes

Aardig wat speling tussen de schakels van de band. Waarom is het heliumventiel niet dicht gedraaid, terwijl de kroon dit wel is?
Datumschijf is ook niet ideaal.

1 like

Mijn ongezouten mening? Het horloge heeft een behoorlijk leven achter de rug. Voor een paar honderd euro zou ik het wel kopen MITS het gewoon probleemloos loopt. Uiteraard even op WR laten checken en zo nodig weer waterdicht laten maken (extra kosten dus!), voordat je er het water mee induikt. Maar ik koop zelf nooit een horloge waarvoor ik eigenlijk het budget niet heb. Kijk eens naar een leuke gebruikte Squale of Seiko. Dan koop je waarschijnlijk voor hetzelfde geld een nette gebruikte mechanische. Omega is best wel overhypt, nu. Betekent dat je gewoon bijna altijd de hoofdprijs betaalt voor matig spul.

6 likes

Ik ben in de war wat is het nou?

Dat kan het antwoord op de vraag nogal beïnvloeden natuurlijk. Van een investering hoop je dat die meer waard wordt, dat zie ik deze niet echt doen. Als je hem zelf graag wil hebben en een beperkt budget hebt dan tsja…
Wat mij vooral opvalt is dat er nauwelijks meer een Omega logo op de kroon zichtbaar is :sweat_smile:

2 likes

@VriesKou Scherp, wat ik vooral bedoel is dat ik (na een paar jaar) niet meteen mn geld in de put blijk te hebben gegooid…

1 like

Ik vind deze gewoon echt heel mooi, dus het kan geen andere worden :sweat_smile: Dat zou betekenen doorsparen

Wat vragen ze dan?

1500,-

Ja, dat zou ik er dus zeker niet aan uitgeven.

3 likes

‘deze’ als in, dit model

Lekker wachten op een betere.
Goedkoop = duurkoop.

De bezel van deze is ontzettend beschadigd, de heliumklep staat open: gaat die wel goed dicht?
Hoe is het met service en WR?
Band is aardig afgeragd.

3 likes

Hmmm oke. Eentje in goede staat lijk je niet te kunnen krijgen onder de 2000,-

Het is een mooi horloge, maar 1500 voor een Quartz die zo beschadigd is ga je denk ik spijt van krijgen.
Ik weet natuurlijk niet wat je kan sparen per maand maar als dat €100 is zou ik lekker een jaar wachten en een jaar fora blijven afstruinen en dromen over je horloge en dan een goede kopen.

Dat dromen is vaak leuker dan het horloge zelf

9 likes

En met mooi horloge bedoel ik het horloge in algemene zin, en dus in goede staat

1 like

Tip,
effe doorsparen
Geen handvol maar een land vol

3 likes

Ik ben zeker geen horlogekenner, maar wat mij opvalt:
.uurwijzer loopt iets voor op minutenwijzer
.minutenwijzer loopt iets voor op secondenwijzer. Dit laatste kun je wellicht met verzetten van de tijd wel goed krijgen.

Ik weet niet of jou bekend is hoe oud dit horloge is, maar als dat minder is dan 4 jaar vind ik hem nogal afgeragd en zou ik hem zeker laten liggen. Is ‘ie een stuk ouder, passen de sporen er wel bij.

Laatste tip: als je verliefd bent op een model, zie je alles door een roze bril. Dus denk er iig een paar dagen over na.

2 likes

Ja, zoals ik al zei, is het merk Omega op dit moment erg hot. Dit betekent dat de prijzen voor gebruikte exemplaren absurd hoog zijn. € 2.000 voor, zelfs een nette, gebruikte quartz vind ik echt absurd. En € 1.5000 voor dit exemplaar vind ik ook te hoog. Maar als jij dit horloge per se wil, moet je het natuurlijk vooral kopen. The point is dat je voor € 1.500 gewoon heel wat beters kunt kopen, als je bij andere merken gaat kijken. En uiteindelijk, als je wat langer ‘in the game’ zit, wil je sowieso iets mechanisch. Dit horloge is imo geen € 1.500 waard.

1 like

Ik zou hem willen passen: op foto’s zoom je in op de onvolkomenheden die soms om de pols meevallen.
Nadeel is wel dat bij dit model (ik heb de zwarte quartz) juist de “cleane” uitstraling het voor mij doet. Benieuwd of deze behoorlijk zwaar gedragen versie dat nog voor mij zou hebben.

1 like

Als je 1500 neerlegt voor deze ga je je zelf heel erg hard voor de kop slaan over een tijdje.

Ik zou gewoon lekker door sparen en dan eentje kopen die helemaal klopt. De grootste moeite kost dat maar is het zeker waard.

3 likes

Tja wat als ze alleen maar doorstijgen, zoals het verleden heeft uitgewezen. Dan doel ik ook op quartz. Mechanisch kan nu voor rond de 2700 euro (veelal zonder papieren etc). Een mechanische Seamaster zou mijn voorkeur hebben, maargoed flink duurder wel weer.