Nah economische recessie komt er aan prijzen zie je nu al beetje dalen bij de echte dure horloges.
Je moet het zo zien : als de waarde van de horloges omhoog gaan dan blijft die waarde wel in het horloge zitten . Dus als je dan langer moet sparen en het kost meer uiteindelijk koop je dan wel een waardevast horloge. Technisch gezien kost het meer maar is ook meer waard … je bent dus gewoon aan het sparen. Je “verliest” in principe geen geld dan.
Het is een quartz dus nieuw batterijtje is ook de wereld niet. Horloge kan al gauw 20 jaar oud zijn. Deaagsporen zijn dus niet gek. Vind de insert wel mooi zo.
Vind alleen je datum een beetje funky op meerdere fotos. Het lijkt mij niet horen dat je de 25 ziet als het rond 8 uur is. Dat zou mij eerder afschrikken dan de staat. Op alle fotos is het ruk.
Ik ben absoluut geen Rolexkenner. Maar ik heb begrepen dat (zelfs) gebruikte Rolexen in waarde aan het dalen zijn. En ik ben zelf met aandelen ooit behoorlijk de boot ingegaan. Wat ik hiermee wil zeggen: ik ben nu 50 en ik heb in de afgelopen decennia gemerkt dat het feit dat iets een tijdje in waarde stijgt niet betekent dat dit altijd zo blijft. Als het gaat om ‘investeren’, heb je NOOIT garantie. Gratis geld bestaat niet! Maar ik begrijp het best als je dit niet wil horen.
En als het gaat om horloges, draai ik ook al zo’n 30 jaar mee. Voor mij zijn horloges een hobby. Dit betekent dat het best wat geld mag kosten en dus zeker geen investering is. Daar zijn vast andere fora voor. Succes.
Nouja ik snap de TS wel . Maar goed het is altijd fijn een horloge te kopen wat aardig waarde vast blijft. Mocht je hem verkopen dan verlies je weinig tot geen geld . Dat is bij dit specifieke horloge enkel niet echt van toepassing gok ik
Ik heb ooit een 2561.80.00 gekocht in goed gebruikte staat, puur omdat ik een Seamaster 300 wilde ervaren en een oude duiker met gebruikssporen wel charme vind hebben. Die van mij was net iets beter met nog een mooie rooie secondewijzer maar een gefade en gekraste bezel en een sleetse kast. De band was ook niet geweldig meer maar op een Zealande of een oud leren band zag ie er geweldig uit. Ik heb er toen meen ik €1.150 voor betaald een jaar of 4 geleden.
Het meeste is al wel gezegd denk ik. Maarrr, kijk eens op watchcharts, daar komen nog wel eens mooie exemplaren voorbij voor hetzelfde bedrag als je noemt!
Investeer in frituurolie. Dat gaat echt hard. Fles in de supermarkt is zomaar 4 euro duurder geworden van 6 naar 10 euro. Binnenkort naar 15 euro per fles
Ik ben ook in de markt voor een Seamaster nu en heb veel gezocht en gezien. Morgen ga ik er eindelijk een ophalen.
Mijn advies - zoeken tot je eentje vindt de minste compromissen.
Goed de markt bestuderen en zien waar de prijzen liggen en ook heel belangrijk - wat kost een eventuele reparatie en/of service voor het horloge dat je zoekt.
Onderhoud van een Mercedes is altijd duurder dan een Dacia - moet je zeker rekening mee houden.
Daarnaast heb jij als koper altijd de troef - CASH is king…altijd.
Dus bij de aankoop van een Seamaster even je emoties op een laag pitje en bieden naar waarde.
Wat betreft deze Seamaster - niet meer dan 1000 euro waard, met de gedachte dat je nog budget wilt om hem in tiptop staat de brengen. Geef dit ook aan bij de verkoper. Onderbouw je bod.
Succes met de zoektocht en aankoop.
ps. negeer de azijn-comments mbt de investering. Ik snap wat je bedoelt en geef je groot gelijk.
Beste Willie, je vraagt om een ongezouten mening. Nou ik ben gewoon een kneus en zeker geen pro, maar deze zou ik lekker laten gaan. Geen papieren, bezel flink beschadigt, ventiel staat open en voor €1500,00 zeker laten lopen. Spaar even flink door, koop een mooie (kan ook in het blauw op het forum) of een nieuwe waarvan je de historie kent. Ik neem aan dat je deze niet via het forum kan kopen, waar dan wel maakt niet uit.
NIET DOEN!!!
Ed als je in aandelen wil investeren dan moet je daar veel tijd insteken en veel leren, doe je dat niet dan is het risico te groot. Daarnaast moet je geduld hebben en het geld dat je investeert moet je kunnen missen. Ik heb daar heel veel tijd ingestoken en een flink vermogen weten op te bouwen. Het is net zoals bij horloges, veel denken dat ze investeren in horloges, maar dan wel in de verkeerde. Maar zelfs Rolex is geen garantie op dikke winst, het zogenaamde jojo effect. Daarom koop ik mijn horloges ook niet als investering, beter in vastgoed of edelmetalen ED.