Grappige is, eind 2020 had ik de mijne bijna verkocht voor 1500 euro, incl hele zwik (papieren, doos, omdoos, reserve schakels, ik ben 1st eigenaar).
Koper zag af van de koop omdat hij te veel krassen zag op foto, terwijl die heel oppervlakkig waren en je er nu, na een polijstbeurt bij de dealer niets meer van ziet.
Je hoeft trouwens niet te polsen, ik hou mijn horloge nu wel, was toen in een plotse beu van zinsverbijstering.
Maar dit horloge bleef lang ondergewaardeerd. Het zal wel in prijs stijgen, maar misschien niet meer zo snel als de laatste jaren.
Hou er ook rekening mee dat zelfs voor een quartz een beurt (incl polijsten en opmaken van de band en kast) ruim EUR 500,- kost. De inlay is niet los te koop dus om die op te knappen wordt de hele bezel vervangen a EUR 325,-
Prachtig horloge, echter in deze staat en voor die centen zou ik nog of ‘even’ verder kijken en wat geduld opbrengen (snap dat dat ontzettend moeilijk is als je je zinnen erop gezet hebt) en tijdens het wachten rustig doorsparen.
Ons oma riep altijd: “bij twijfel nie oversteken menneke” Als je nu al twijfelt (en de wijze woorden van de mensen hierboven meegewogen) dan is dit nu niet het horloge voor jou. Ik vind (bescheiden mening) dat als je een dergelijk groot bedrag uitgeeft (waar je lang voor gespaard hebt) het dan ook voor jou de enige juiste moet zijn.