Beste Vrinden van het HF,
Vorige week ben ik langs Schaap&Citroen geweest om de Omega Seamaster 300m en de Omega Speedmaster sapphire sandwich te passen.
Deze heb ik al langere tijd op het oog (met name de Seamaster)
Dit word eigenlijk na vele Seiko’s en G shocks mijn eerste echte “dure” horloge aankoop.
Wil dus ook wel een weloverwogen keuze maken.
De bedoeling is om deze ook gewoon veel te dragen, en wellicht op een dag aan 1 van mijn zoontjes te schenken als herinnering.
Nu zit ik enorm te twijfelen welke van de 2 ik aan moet schaffen, (beide is helaas geen optie momenteel)
Pluspunten van de Seamaster vind ik : Mooie glans, keramiek, wave dial, waterdicht tot 300m, robuuster?, meer bling/aantrekkingskracht?
Nadelen: De bracelet. Het is niet dat ik deze echt afschuwelijk vind, maar echt mooi is deze ook niet te noemen met de non taper. Kwestie van smaak wellicht. De rubberen strap komt er dan ook wel bij.
En dan de Speedmaster…
Voordelen: de nieuwe bracelet wow! ziet er zeer elegant uit! Tapered van 20mm naar 15mm als ik het niet mis heb. De geschiedenis, strapmonster en wat meer tijdloos? De movement bewonderen van de achterkant door het saffierglas.
Nadelen… Tsja ik mis toch een datum (ben ik gewend😁) een wat “saaiere flets dial?” gaat het handmatig opwinden niet vervelen?
Let op dit zijn allemaal persoonlijke voor en nadelen die ik hier benoem, wil niemand tegen het been schoppen
Nu weet ik dat ik uiteindelijk degene ben die de keuze moet maken.
Maar stiekem ben ik toch benieuwd naar jullie voorkeuren. Ik kijk en twijfel al te lang, moet toch eens een keuze maken.