Seamaster vs Speedmaster als 1e echte luxury watch

Seamaster, 100%.

En mocht je later een iconische chronograaf met historie én datum toe willen voegen, dan ga je uiteraard niet voor dat overhypte saaie hok maar kies je deze:

4 likes

Zelf mag ik beide bezitten en beide gaan niet weg, ik heb de speedmaster hestalite versie.
Deze vond ik mooier ogen dan de saffier maar dan is hij niet krasvast en hou ik hem vooral om bij mijn kantoor baan, maar de seamaster NTTD editie is wel saffier en kan ik dus om ook met het wat ruigere werk (niet dat ik dat doe te zuinig op ). Dus moeilijke keuze maar als ik echt in mijn hart kijk dan toch de speedmaster , iets klassieker iets meer gevoel bij. Maar als je hem dagelijks om wilt is de seamaster wel een robust horloge hoor zeker met rubber en stoer natuurlijk. Eigenlijk heb je niks aan deze tip hahahah beide om doen en dan je keus maken zou ik zeggen.

1 like

Eens, dat de band van de Seamaster smaak gevoelig is, ik vind hem (ook) mmmwa.

Je kunt nog eens kijken naar een Seamaster Aqua Terra.

Daar vind ik de stalen band ook mmmwa, vanwege de shiny en krasgevoelige band (zou het in geheel laten brushen) of je draagt m op rubber, leer of een nato :grimacing:

Maar de speedy is een heel ander verhaal, dat is zo’n beauty. Die datum mis je niet (ik althans niet) en wel klein dingetje; de band trekt wel eens wat haren eruit. Maar dat neem ik graag op de koop toe. Die van mij gaat nooit meer weg (net als de AT trouwens)

2 likes

Band van de Seamaster is inderdaad niet om aan te gluren. Zet er een rubberen band van @fratellowatches op en je hebt een winner.

Speedmaster of Seamaster? You can’t go wrong with either.

Ik zou toch voor de Speedy gaan. Hij draagt eleganter, is dunner en is een bandenslet. Staal, rubber, nato, leer…. Het kan allemaal. Daardoor kan je meer richtingen uit met de Speedy.

1 like

Afgelopen week stond ik voor bijna dezelfde keuze speedmaster vs seamaster heritage. En voor de 2e gegaan! Seamaster 300m vs speedmaster zou voor mij de speedmaster worden. Persoonlijk geen groot fan van de helium escape valve.

Omdraaien, wil je een chrono, neem de speed, liever 3-hands, neem de sea…