Eenvoudig, speedmaster pro en daarnaast submariner date, klaar😉
2 iconen
Na verschillende wisselingen, een Speedmaster 3861 dubbel saffier is ook weggegaan, concludeer ik dat een automaat voor mij fijner is dan een handopwinder. Vanwege een allergie voor nikkel ben ik nu aan het kijken naar titanium horloges, dan komt een Seamaster toch ook wel in beeld. Speedmaster is tijdloos, traditioneel, maar ook wel saai vind ik, ik had ook de oude “nieuwe” band zonder microverstelling op mijn Speedmaster, daardoor vrijwel nooit op staal gedragen.
Dank voor alle reacties! Kan helaas niet op alles reageren, maar lezen doe ik zeker.
Ik zal er mog eens goed een nachtje over slapen en wellicht a.s. weekend nog eens passen bij de AD en dan hopelijk een keuze maken.
Word vervolgd!
Om ook een duit in het zakje te doen, ik heb een speedmaster gehad en die voelde op een of andere manier niet zo premium aan. Mooi horloge met veel geschiedenis maar na een ervaring met Omega over een andere clasp was het gevoel snel weg.
Al met al, mooi horloge maar niet zo premium als je mag verwachten. Vond ik😊
De “Bond” heb ik visueel sowieso nooit begrepen, de 3861 - nu de kinderziektes (want die waren er!) er een beetje uit zijn - is qua looks wel een plaatje met de stepped dial. Ik heb zelf een '20 1861, maar moet je zeggen dat die ook bepaald niet probleemloos was w.b. de quailty control. Terwijl het de beste was van 5 (!) exemplaren die er op dat moment binnen waren, ook voor andere klanten
Tja sorry, ik zie alles, horlogemakers horen dat ook te doen.
Ik ben (best) een beetje handig en kon dus alles zelf fixen, anders was het een drama geworden w.b. heen en weer sturen naar Roemenië of weet ik naar welk Tokkie-land de Swatch Group inmiddels standaard de Nederlandse reparaties laat uitvoeren. Brussel is het al niet meer begreep ik.
Ik ben nog wel een fan, maar wel een met littekens.
Ik ken nog wel iemand wiens Omega na de 1e service vlak na aanschaf terug kwam met nieuwe beschadigen en na de 2e met nogmeer… Deze persoon zit ook op het forum maar weet niet of hij er openlijk op wil reageren
Benieuwd naar je uiteindelijke keuze!
Speedmaster all the way.
Die domme knop op 10 uur is spuuglelijk.
Als je toch gaat passen en eventueel de Speedmaster al uitsluit, probeer dan misschien ook gelijk de Seamaster Aqua Terra. Dan heb je wel de sport-specs, maar dan in een mooi jasje. Heb je ook gelijk een iets betere movement (8900 vs 8800).
Speedy vind ik meer n klassieker. De smp wat robuuster, ook vanwege zn waterdichtheid.
Als pure legacy watch vh nageslacht zou ik de Speedy zeggen, maar als daily wear zou ik de smp doen.
Ik zou zelf voor de Speedmaster gaan alhoewel ik ook gecharmeerd ben van de Seamaster. History van de Speedmaster had het voor mij gewonnen tevens ben ik voor de vorige versie gegaan omdat ik de nieuwe band te smal vind.
Succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Fijn weekend
Oud model ti chrono Seamaster!
Beide prachtig, de Speedmaster is een tijdloos model met een mooie historie maar als daily zou ik toch voor de Seamaster gaan (terwijl ik 2 vintage Speedies heb )
Betreft een echte allrounder: kantoor (geen probleem), casual (geen probleem) Strand/zwembad/vakantie (geen probleem)
Minder mooi bracelet zeg je, ander bandje erop en hoppa probleem opgelost.
Succes met de overweging, welke je ook gaat kiezen je krijgt er een prachtig horloge voor terug.
De Seamaster dan eerst lijkt me, past beter bij het allround idee, met een andere band erop die bovendien ook nog lichter draagt.
Enneeee , De Movement ??? gewoon “het uurwerk” is goed genoeg hoor
Zal het onthouden
Volgens mij is dat alleen bij de duurdere versie met opgelegd logo; de hesalite versie heeft geen open achterkant.
Mijn ervaring met Seamaster (uit 2018) is dat de dikte van de horlogekast voor mij wat ten koste ging van het draagplezier.
Oh, maar dan kan ik je een Squale 1521 aanbevelen. Heb je die wel eens omgehad? Ik heb tot nu toe nog geen meer comfortabele duiker gedragen. Die Von Buren case is echt legendarisch. En ik ben zeker niet de enige die dat vindt. Check maar eens het ‘Squale only’-topic. Is ook een héél stuk betaalbaarder en je komt ze ook een stuk minder vaak tegen. Da’s ook wel leuk, vind ik. Merk met mooie historie op duikersgebied, ook nog. Nou ja, wilde ik je nog even meegeven. Doe er iets mee of helemaal niets. Ook goed.
Ah thanks, dank je wel voor het delen. Ik ga er naar speuren, leuk!