SEESTERN WATCHES is opgericht door een gerespecteerde enthousiasteling en getalenteerde horlogemaker genaamd COCO. Zij en haar team zijn al meer dan tien jaar actief in de horlogebranche en richten zich voornamelijk op complicaties zoals tourbillions en chronografen of andere mechanische horloges. Sugess Watches is het moederbedrijf en biedt u geweldige hommagehorloges en meer.
SEESTERN is onlangs begonnen met hun ‘afdaling’ in de onderwaterwereld van duikhorloges.
Dit horlogemerk verdient toch wel zijn eigen Topic
Ik begin met mijn eerste aangeschafte Seestern 62GS Hommage…
Tuurlijk doen ze dat met de hand. Hoe anders? Robots zijn veel te duur en niet flexibel genoeg om horloges te assembleren bij kleinere fabrieken met relatief kleine oplages. Binnenwerken zelf worden in de budgetmarkt routinematig machinaal in elkaar gezet bij de Japanse merken, maar zelfs goedkope Chinese mechanische binnenwerken zijn typisch nog handwerk. Op merken zoals Casio na bijvoorbeeld heb ik nog geen grote gemechaniseerde assemblage van horloges gezien in een Chinese fabriek.
Tikje jammer om weer dit soort uitspraken te lezen zonder eender welk soort onderbouwing vooral dan over een ouder bedrijf als Sea-Gull dat binnen China bekend staat als een goede werkgever. Je scheert iets te makkelijk alle Chinese bedrijven over 1 kam vind ik.
Geen idee wat die gekost heeft, maar het horloge ziet er erg goed uit voor de waarschijnlijk zeer lage prijs.
Heb zelf een paar weken geleden een sugess gekocht met een seagull uurwerk en de prijs/kwaliteit verhouding is ongeëvenaard.
Heb zelfs een 2e sugess besteld gisteren
Ik hang er een beetje tussenin. Ik vind een datumvenster prima maar het liefst wel zonder zo’n puist in je glas. Ik heb ook een Citizen Tsuyosa en ik ben er werkelijk dol op en het liefst had ik er nog één of twee gekocht maar dat vergrootglas…
Bij mijn Vostoks zitten de datumvensters er alleen voor de sier. Ik verzet ze nooit tenzij de datum op vrijdag in de buurt zit van de datum waarop hij stil is blijven staan anders draai ik me elke vrijdag RSI om ze goed te zetten.