Seestern Only ⭐️

Wie zijn wij

SEESTERN WATCHES is opgericht door een gerespecteerde enthousiasteling en getalenteerde horlogemaker genaamd COCO. Zij en haar team zijn al meer dan tien jaar actief in de horlogebranche en richten zich voornamelijk op complicaties zoals tourbillions en chronografen of andere mechanische horloges. Sugess Watches is het moederbedrijf en biedt u geweldige hommagehorloges en meer.

SEESTERN is onlangs begonnen met hun ‘afdaling’ in de onderwaterwereld van duikhorloges.

Dit horlogemerk verdient toch wel zijn eigen Topic

Ik begin met mijn eerste aangeschafte Seestern 62GS Hommage…

14 likes

Indrukwekkend hoor, dat ze voor dat geld de horloges met de hand in elkaar kunnen zetten…

2 likes

Jammer dat er niet zoveel informatie op internet te vinden is over deze COCO. Ik ben echt razend benieuwd!

2 likes

Een goed kwaliteit horloge hoeft niet duizenden te kosten, dat bewijst Seestern, San Martin weer😉

1 like

Ja hoor, je mag die horloges posten. Echter heb ik hier gewoon een beetje moeite mee:

Je weet zelf ook wel dat dat niet klopt en toch reproduceer je het. Dat vind ik erg jammer.

1 like

Tuurlijk doen ze dat met de hand. Hoe anders? Robots zijn veel te duur en niet flexibel genoeg om horloges te assembleren bij kleinere fabrieken met relatief kleine oplages. Binnenwerken zelf worden in de budgetmarkt routinematig machinaal in elkaar gezet bij de Japanse merken, maar zelfs goedkope Chinese mechanische binnenwerken zijn typisch nog handwerk. Op merken zoals Casio na bijvoorbeeld heb ik nog geen grote gemechaniseerde assemblage van horloges gezien in een Chinese fabriek.

Tikje jammer om weer dit soort uitspraken te lezen zonder eender welk soort onderbouwing vooral dan over een ouder bedrijf als Sea-Gull dat binnen China bekend staat als een goede werkgever. Je scheert iets te makkelijk alle Chinese bedrijven over 1 kam vind ik.

5 likes

Geen idee wat die gekost heeft, maar het horloge ziet er erg goed uit voor de waarschijnlijk zeer lage prijs.

Heb zelf een paar weken geleden een sugess gekocht met een seagull uurwerk en de prijs/kwaliteit verhouding is ongeëvenaard.
Heb zelfs een 2e sugess besteld gisteren :innocent:

1 like

İk heb hem gescoord hier op het forum, helaas wordt dit model niet meer gemaakt.
Welke Sugess heb je besteld, foto ?

Deze heb ik nu een paar weken.

Deze is besteld.

10 likes

Die wat je nu hebt vind ik zowel voor als achterkant heel mooi, het kijken naar het uurwerk is al een beleving🙂

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Heb een jaar geleden deze Seestern (Doxa) 600T gekocht. Ben echt heel erg onder de indruk van de kwaliteit.

4 likes

Ziet er mooi uit👌🏽
Mooie kleur combi

Ik heb deze een paar maanden.

Mooie hommage aan de Glashütte Seaq. Afwerking is dik in orde, de Seiko NH35 loopt prima op tijd. Ik draag hem vrij regelmatig met plezier.

6 likes

Wat een beauty zeg😉
İk heb die van San Martin, die is zonder datumvenster! Eerlijk gezegd met datumvenster vind ik het wel mooier en handiger👍🏽

5 likes

Smaken verschillen. Is voor mij net andersom.
Supermooie band trouwens, bij alletwee.

2 likes

Ik hang er een beetje tussenin. Ik vind een datumvenster prima maar het liefst wel zonder zo’n puist in je glas. Ik heb ook een Citizen Tsuyosa en ik ben er werkelijk dol op en het liefst had ik er nog één of twee gekocht maar dat vergrootglas…

Bij mijn Vostoks zitten de datumvensters er alleen voor de sier. Ik verzet ze nooit tenzij de datum op vrijdag in de buurt zit van de datum waarop hij stil is blijven staan anders draai ik me elke vrijdag RSI om ze goed te zetten.

1 like

Eerlijk gezegd verzet ik zelfs bij mij quartzen de datum bijna nooit. En dat gaat dan maar over 1 dag in de 2 maanden.

1 like

Deze al een tijdje in de verzameling.

6 likes

Juist smaken verschillen, merk dat ik vooral op mn werk vaker de datumvenster nodig hebt :wink: