Wat zijn ze mooi
Inderdaad!!! Welk model is dit?
Seestern S456 GMT Automatic
Alweer een hommage Grand Seiko😉
Ze gaan lekker he
Volgens mij is dit het Seestern only topic.
Dit begint inderdaad een beetje sneu te worden.
Het zijn prachtige horloges, maar gaan pronken met plaatjes van het origineel is wel erg zielig
Mooie Grand Seiko.
Prachtig werk weer van Sugess/Seestern
Hommage Grand Seiko met Seiko NH34 GMT Automatic uurwerk erin😉 Bam💥
Jazeker, niks mis mee
Mijn eerste Seestern. Heb daarna ook de S434 gekocht in blauw met vergulde accenten, maar die was beduidend minder: te dik, gewelfd saffierglas ipv bol en natuurlijk een gewone NH34 ipv de toch specialere PT5000. De kleur blauw was me ook net iets te flets en het goud net iets te nep. Die maar weer van de hand gedaan.
Ik heb deze eens vergeleken met een SeaQ in de etalage. Het verschil qua uiterlijk is minimaal; het verschil in prijs daarentegen gigantisch. Geruststellende gedachte: de Glashütte SeaQ is ook geen origineel ontwerp.
Tja, dat klinkt heel leuk, maar is in de praktijk niet te verwezenlijken. In bijna alles zitten Chinese componenten, ook in Zwitserse en Japanse horloges, om over electronica maar te zwijgen. Dus het horloge die je dan bewust maar niet koopt omdat het uit China komt maakt echt niet het verschil, en dat is meer voor de bühne dan wat anders, net als zonnepanelen aanschaffen (oh oh, China) en/of een electrische auto (oh oh, Chinese onderdelen) maar wel op vliegvakantie gaan.
Wat heeft dat in s’hemelsnaam met china te maken?
Dat je beter met het vliegtuig naar China kan gaan dan op de fiets.
Dat mensen boter op het hoofd hebben
En als we allemaal deze gedachte vasthouden, dan wordt er zeker geen verschil gemaakt. Je ontkomt er inderdaad niet aan. Maar je kan er allicht rekening mee proberen te houden. Je kan inderdaad ook gewoon denken dat je een zo goedkoop mogelijk horloge wilt aanschaffen. (Of andere goedkope Aktion achtige rotzooi)
Bull, je zit gewoon 2 totaal verschillende discussies door elkaar te hutselen.
Alsof alle mensen die iets tegen ongebreideld kopen van chinese meuk hebben automatisch ook maar meteen milieuridders zijn.
Die 2 dingen hebben absoluut nix met elkaar te maken.
Daar zit meteen het probleem. Je krijgt niet eens een meerderheid mee, laat staan iedereen.
Jij kunt / wilt niet (begrijpend) lezen. Maakt ook verder geen reet uit. Ik heb gelijk, jij hebt gelijk, RonnieB heeft gelijk.
Hoe ziet de achterkant eruit ?