Seiko 4R35 Presage schade aan het uurwerk?

Dag allemaal en alvast bedankt voor jullie input.

Zojuist was ik met dit nieuwe horloge bezig toen ik iets zag waarvan ik mij afvroeg of het wel hoort. Het lijkt namelijk of er iets uitsteekt wat er niet hoort te zijn. Ik ben bij lange na geen kenner en hoop dat iemand met getrainde ogen mij kan vertellen of ik even terug moet gaan met dit horloge.

Dat lijkt me niet goed en hoort daar zeker niet thuis !
Zeker mee terug gaan !
Is volgens mij de magic lever en dat stukje blijft zo maar schrapen tussen haakje en tandwiel .

2 likes

Bedankt! Dan ga ik even naar de winkel

Bij mij ziet ie zo eruit! cal. 4R35B :thinking:

3 likes

Inderdaad hetzelfde uurwerk. Bedankt, dan heb ik iets te vergelijken.

Ik heb even gebeld met de Seiko store in Roermond en kon meteen terecht. Ze hadden er nog één op voorraad en hier was gelukkig niets mee aan de hand. Deze heb ik dan ook meegenomen. Werd netjes op maat gemaakt en nog even gepoetst.

Het enige dat ik dan net ontdek is een fijn krasje links op de kast. Ik kan mij vergissen maar ik meen op HF al een aantal keer gelezen te hebben dat dergelijke krasjes weggepolijst kunnen worden door een horlogemaker.

Voor de rest hadden ze niets nieuws sinds de laatste post mbt het outlet center in Roermond.

Bedankt voor de adviezen!

3 likes

Je gaat 'm dragen. Zie het als de eerste van velen. :wink:

Maar top dat ze er nog eentje hadden liggen.

2 likes

Heel zeker, ben er ook heel tevreden mee.

Als ze deze niet meer op voorraad zouden hebben dan had ik de zwarte genomen maar deze vond ik mooier. Toch een beetje geluk mee gehad.

1 like

Is het de presage met de visgraat-wijzerplaat? Gefeliciteerd.

1 like

Inderdaad en bedankt!

1 like

Foto’s doen wonderen. En NA: topics. Want dan krijg je likes, en als je likes krijgt ben je zo TL 2.

1 like

Exact. Ik heb nog een mooie vintage seiko liggen met een mankementje :stuck_out_tongue:

2 likes

Bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet. Dan moet ik aan de slag!

1 like

Ja nou wil ik ook een foto van de voorkant :slight_smile:

1 like

en mag je in off-topic en dan gaat er een hele nieuwe wereld voor je open :smiley:

Jup!

1 like

Bij dezen, ik zal zometeen ook (op advies van @Fate_Amenable_To_Change) even een NA topic aanmaken met meer foto’s. Heb enkel deze van vandaag.

10 likes

Geweldig :smiling_face_with_three_hearts: Dat blauw op wit.

2 likes