Seiko 5 Sports - Kleiner alternatief?

Dag allemaal! Ik ben een beginnend horlogedrager, verzamelaar en tevens ook formulid! Bij deze mijn eerste topic! Na aanschaf van mijn eerste vintage horloge op dit forum, een Seamaster 30 uit 1964, ben ik op zoek naar eens hedendaagse all-rounder.

De Seiko 5 vind ik erg mooi, maar ik vrees dat deze iets te groot is voor mijn (jammer genoeg) erg smalle pols. Deze zou een kast hebben van 42,5mm. De invicta prodiver vind ik in 38mm, maar dit is dan weer een quartz uurwerk. Daarnaast ook niet zo’n fan van Invicta. Moest iemand een mooi alternatief in gedachten hebben tot 350 EUR, Ik zou uw hulp erg op prijs stellen! Een automaat is een plus maar zeker geen vereiste. Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

7 likes

Een seiko skx007 42mm of de skx013 37mm inplaats van dat neppe ding.

1 like

Het horloge draagt ondanks de 42mm kast niet groot. Ik zou zeggen, ga eens passen. Je kan ook gaan kijken voor een Seiko mini turtle, die dragen ook niet groot.

3 likes

Je kan uiteraard ook even bij citizen gluren naar een promaster duiker. Deze zijn ook 42mm, maar doordat de kroon links zit en de ronde achterzijde van de behuizing draagt hij erg klein.
Even een stukje perspectief; mijn ideale horlogemaat is 38mm. Toch ben ik dol op de ny00xx promasters! :grin:

Of kijken of @GiveMeYourDough nog steeds z’n skx033 wil verkopen. Is een leuke 10bar duiker van 40/41mm. Net ietsje kleiner dus. Anders misschien toch een skx013 of skx023? :grin:

2 likes

Dank, Citizens staat op mijn radar. Skx ziet er ook een leuk ding uit!

1 like

De genoemde mini turtle in 42mm schijnt klein te dragen. Ik wil 'm ook wel eens om proberen, maar is lastig te vinden. Ik vetrouw eglobal namelijk nog steeds niet, maar het gokje is wel tempting voor €263,99 moet ik zeggen haha.

De 025 en 013 zijn 38mm (of 37 daar is nog wel eens discussie over haha)

  • seiko mini turtle srpc37k1
  • seiko SKX013 (discontinued)
  • seiko SKX025 (discontinued)
1 like

Mijn Seiko 5 srpd51k1 komt morgen binnen, ik stuur dan wel eens een fotootje. Heb zelf ook kleine polsen. Kijken hoe hij valt

1 like

Thanks, voor welk kleurtje ben je gegaan?

De blauwe😊

1 like

Nice one! Zou ik ook nemen. Groen vind ik ook lekker maar durf niet goed :slight_smile:

Een polsfoto vertekent altijd heel veel :wink:

1 like

Ja dat zal, ik zal hem zeker even toelichten

1 like

Vanaf 16.5cm kan een skx007 formaat prima

1 like

Skx is inderdaad prima te hebben op een normale pols. Is dezelfde behuizing (min schroefkroon) als de nieuwe seiko 5jes

Wel Invicta, maar ook automaat


Mocht goud niet je ding zijn, in staal hebben ze hem ook, andere kleur plaat ook dus de juiste zit er altijd wel bij

Denk dat ik daar zelfs niet aan geraak… moet eens een rolmeter zoeken :slight_smile:

Heb zelf de srpd57k1 en ook dunne polsen. Is prima te doen hoor. Op de foto’s lijkt het heel wat.

Er is een 39mm versie, het gaat volgens mij slechts enkele weken/maanden duren voor Namoki etc er diver bezels en inserts voor gaan maken.

1 like

Misschien ook eens kijken bij Vostok. Orient wellicht. Geen ervaring mee, maar toch.

Heb zelf de SKX007 om een (ruime) 17cm pols. Gaat net, maar is op het randje wat mij betreft. Wel een poot man’s classic.

Invicta 1953 stiekem ook best vaak om op momenten dat een echte beater nodig is. Met jouw budget zou ik daar echter niet voor gaan.

1 like

Seiko srpe53
Deze is 40 mm

5 likes