Hebben die daadwerkelijk een kleinere kast of is het maat verschil alleen het ontbreken van de duikbezel?
Toch niet helemaal mân ding. Die stoere âdiverâ look heeft wel iets mijns inziens! Dat mis ik hier wat
Men zegt dat de kast kleiner is 42 vs 40 mm.
100 procent zeker weet ik het niet, goeie vraag.
Invicta pro divers zijn er gewoon in 40mm automaat.
Orient Kamasu vind ik zelf een leuke optie.
Die blauwe 5KX is ook mooi, ik heb zelf de groene SRPD63K1 alsook een SKX007.
Voordeel van de 5KX vind ik toch wel de hack- en handwind mogelijkheid.
Gewoon een dikke klatser kopen, en meer pindakaas eten.
Op bijna alle video reviews geven ze aan dat het daadwerkelijk een andere kast is dan de eerder verschenen â5kxâ modellen, die 42mm waren. Volgens mij ik een review van random Rob zie je ook op de digitale schuifmaat 39,7mm
Kast is inderdaad 40 mm, en is merkbaar kleiner dan de 42 mm (die ik alleen in de Seiko boutique heb gepast). Deze bevalt goed op mijn betrekkelijk smalle pols (ca 17 cm)
Draagt inderdaad niet al te groot. Bedankt!
Klasbak van een klok. Enig idee wat de omtrek van je pols is?
Welkom hier!
Seiko Mini Turtle.
De SKX/Seiko5 die je laat zien heeft een bezel-grootte van 42mm die bijna over de 42mm kast heen hangt. Daardoor draagt ie zeker ook groter. De L2L van die dingen ligt rond de 45-46mm, wat op zich niet groot is, maar als je behept bent met een kleine pols kan dat te groot zijn. De SKX013 was voor mij altijd uit balans, want te dik voor zân grootte.
Maar de mini-Turtle is er in het blauw en zwart, en heeft een kast die zelfs op de poezeligste polsjes tot zân recht zou moeten komen.
Wat is er aan de hand met dat ding? Nou, ik heb daar een ellenlang verhaal over geschreven:
Maar dit is de management-samenvatting:
- 42x43x12mm maatvoering. De L2L is nog weer 2 a 3mm korter, waardoor hij erg compact draagt.
- 39 a 40mm bezel. Doordat de bezel kleiner is dan de 42mm kast oogt het horloge compact en discreet.
- De toelopende vorm naar de schroefbodem toe. Dankzij deze ruimte tussen polsgewricht en kast ligt het horloge comfortabel op vrijwel iedere pols, hoe je je pols verder ook buigt.
Enfin, zeker binnen budget, zeker een automaat, en stylistisch gezien zeker familie van de Seiko5KX waar je oog op gevallen is.
Een zeer overtuigend relaas en een mooi horloge! I think we have a winner⊠ik kijk uit naar eentje! Bedankt!
Ere wie ere toekomt, @koekoek was me voor, maar dan zonder relaas. Maar we zien het NA topic graag tegemoet!
Overigens: Is er in helder blauw en in zwart. In mijn wereld is zwart makkelijker met dingen te combineren, maar ik vermoed dat je interesse hebt in blauw, gegeven je openingspost.
Ik zie de SRPC39K1 alleen nog maar op eGlobalCentral staan, verder wordt hij echt nergens verkocht. Die website is dodgy as fuck, maar ik heb er drie horloges besteld, en dat ging allemaal goed. Op eGlobal, als je durft, is ie 263 Euro.
eGlobal is inderdaad een gokje, nog geen ervaring mee. Gelukkig heb ik alle tijd. Met wat geluk bots ik op een gebruikt exemplaar een van de volgende⊠We zien wel! Hopelijk jeukt het binnenkort bij mij ook niet meer dan
Wel iets duurderđ
Bedankt om linkje te droppen 75 EUR extra voor wat zekerheid is misschien geen overbodige luxeâŠ
Toevallig daar een van de nieuwe Seiko vijfjes aangeschaft voor een redelijk lage prijs.
Ook leuk formaat voor de kleinere pols.
Het is niet zo zeer een kwestie van durven en met PayPal ben je gedekt mocht er iets misgaan. Maar ze doen op frauduleuze wijze zaken waardoor ze zo goedkoop zijn.
heb zelf ook geen grote pols maar de skx007 draagt pri ma
Dat kan, maar als ik nergens anders zoân ding kan scoren frauderen ze er maar een end op los. Zolang ik een werkende Mini turtle in de handjes krijg ben ik tevreden.
Serieus, waarom staan ze niet op Bol, Amazon of andere websites? Terwijl je wel doodgegooid word met die rare 5KXjes bij iedere juwelier.
Kwestie van overmacht.
Hoe dan ook zullen ze mân Mini Turtle uit mân koude, dode handen moeten wrikken als ze 'm willen hebben.