Seiko 5 Virus te pakken ?

Na het bekijken van veel vintage seiko horloges kwam ik tot een conclusie…

Voorheen vond ik seiko 5 (ondanks dat ik groot seiko fan ben) niets voor mij, echter ben ik het meer gaan waarderen.


Maar de seiko 5’jes zijn wellicht de toekomstige vintage seiko’s zoals de SQ quartz seiko’s.

Of zeg ik nu iets heel raars?

Onlangs heb ik mijn vader voor vaderdag een seiko 5 kado gegeven, omdat hij een automaatje wilde maar niet te gek.

sindsdien kriebelt het, en ga ik er toch lekker 1 kopen! :smiley:

lijkt me een leuke beater op leer en dan kunnen mijn sarbs wat veiliger thuis blijven :slight_smile:

Na mijn onterechte voor oordelen ben ik het eigenlijk meer gaan waarderen, voornamelijk dat ze in real life toch wel erg mooi zijn! (behalve de bracelet).

Wat is jullie ervaring/gevoel van de seiko 5’jes?

Groetjes,

Jurgen

8 likes

Twee 5jes gehad. Zitten zeker leuke modellen tussen. Vooral de rally divers en 5 Speedtimers zijn :+1:

1 like

Hoi Jurgen,

Zeker leuk, die vijfjes. Erg veel keuze, lopen eigenlijk altijd, leuk om te zien.

Of het concurrenten voor

zijn, waag ik te betwijfelen.

neeeee zeker geen concurrent haha!

maar mijn sarbs ben ik zuinig op.

De seiko 5 vind ik juist leuk vanwege het spartaanse werkpaard uurwerk die er in zit.

1 like

Ze bieden echt veel waar voor het geld. Het zijn de enige affordables die ik overweeg.

Ik heb nul vijfjes. Ben aan het sparen, heb een hoger doel. Maar later als ik groot ben (en een paar spaardoelen heb behaald) koop ik er een paar vijfjes bij. Inderdaad ook van die kleine 37mm modellen die ze al vele jaren maken.
De nieuwe grote “5” modellen vind ik trouwens niet mooi.


SNKK65
Leuk voor erbij. Als ik Jay Leno’s garage had zou ik er ook een paar Kevers in hebben. Trouwens, ook voor mensen met een bescheiden beurs is een Seiko-5-only collectie een uitstekende keus imo.

3 likes

Ik vind het leuke klokjes voor weinig geld. Ik heb er 2 in bezit die het erg goed doen en best accuraat zijn. En ik heb er 1 die helaas kapot is. Maar daar zit 'n verhaal achter en is mij erg dierbaar, dus die wil ik binnenkort nieuw leven inblazen… Ongeacht welke prijs ik daar voor moet betalen! En financieel gezien kan je beter 'n 5jes virus hebben dan bvb 'n Rolex virus! :wink:

dat zeker!

Ik vind juist de eenvoud aantrekkelijk icm de prijs en kwaliteit aantrekkelijk.

Hopelijk heb ik er straks geen 30 omdat ze zo goedkoop zijn :smile:

3 likes

Als je alle ruim 2000 5jes koopt die ooit gemaakt zijn, dan ben je waarschijnlijk nog geen 3,5k kwijt. Minder dan het bedrag van 1 nieuwe Rolex in elk geval. Je moet wel 'n enorme grote Horlogekist hebben dan :joy::joy::joy:

2 likes

Super die 5jes inderdaad.
Had vlak nadat ik een nieuwe gekocht had onderstaande (uit 1996) gekregen welke van mijn opa was geweest. Heb toen die andere hier op HF weer verkocht. Die had wel de display case wat ik bij deze mis maar vond 2 teveel. Niet ten nadele van de 5jes.

Hierbij toon je 5je

2 likes

Ik heb het Seiko 5 virus ook te pakken, en ben dan ook op zoek naar de SNK809K2. Helaas op dit moment uitverkocht bij www.monsterwatches.nl en www.eglobalcentral.nl.

1 like

goede ervaringen met amazon en ook een mooie prijs

Ik heb ook goede ervaringen met Amazon.co.uk, alleen met verzendkosten erbij is de prijs omgerekend toch zo’n 85 euro. Dan is de 60 euro van eglobalcentral het toch wel waard voor mij om nog even te wachten.

zou ik niet doen… gezien de slechte ervaringen bij eglobal!

daarnaast als er wat is is terug naar amazon veel beter dan terug naar HK eglobal.

ik had het wel geweten voor die 2 tientjes verschil!

1 like

Euh … ?
Heb je nog een aantal 5jes over wellicht, die ik voor minder dan een 10tje van je kan overnemen?

2 likes

10tje? Gemiddeld €100,- per stuk… Met oude prijzen mee gerekend. Zeg 2300 stuks? Hoe kom jij dan aan 10je per stuk? Een 10je per stuk zou in mijn geval €230,- zijn…of ik loop zwaar achter?

1 like

Welk model is die onderste? Mooie wijzerplaat zeg.

@SeikoFrank dat is de SNKK65.

:grin:Je loopt zwaar achter op jezelf:

€3.500,00:2000=€1.75 per stuk. :slightly_smiling_face:

5 likes

Ja ja ja… Ik ben 50 en nog opgegroeid met, Aap Noot, Mies… Maar 23x100 is in mijn ogen nog steeds 2300.

Tijdje terug een 5je in handen gehad maar wat was die klein zeg. Vond ik erg jammer