Seiko 5 Virus te pakken ?

Je bent beetje in de war denk ik.

Hoe koop jij 2000 vijfjes voor 3,5k?
3,5k = 3500 euro.

1 like

Het is perceptie. 37-38mm is een mooie maat. Die “dressers” van 40.5 zijn echt te groot imo. Ik draag duikers wel tot 42/43mm, maar als ik net een vintage afdoe en daarna mijn SARB dan is dat een kloek ding.

Ik houd mij niet zo bezig met prijzen…zeker niet met de wat oudere horloges. Uitgaande van €100,- per stuk en exemplaren die iets meer doen eventueel, neem ik het ruim en kom dan op zo’n 3500. Snap je? Ik heb bvb 'n 5je van 150 (en zal niet de enige wezen) en weet niet wat veel oudere exemplaren doen in de markt! En het zijn RUIM 2000 5jes op de markt… Dus prik mij niet vast op het totaal aantal aub! En al zeker niet met wat ze waard zijn!! Dus in de war…? Nee! En je moet eerst goed lezen voor je wat roept…! Ik zei, voor ruim 2000 vijfjes ben je nog geen 3500 kwijt!

Mijn eerste vijfje gekocht in 2002 voor 72 euro . Nooit problemen mee gehad en toen nog alle dagen om de pols , tot in 2014 de rotor los kwam te zitten. Even langs de horlogemaker voor een onderhoud en we konden weer voort. Dus een prima horloge voor geen geld. Toen sloeg echter het horlogevirus toe :slight_smile: en krijgt hij amper nog polstijd.

Ik heb dit 5-je nog liggen. Heb zo geen idee wat voor type het is. Ooit gekocht zonder papieren.


Krijgt heel weinig draagtijd dus denk er aan deze van de hand te doen.

Het zijn leuke horloges maar vind alleen de band met folded links niks en vind de meeste aan de kleine kant. Maar als je een andere band neemt en het een goede maat vindt dan is het zeker erg verleidelijk.

Er zijn veel leuke Seiko 5 modellen

5 likes

Die heb ik ook, eigenlijk veel te groot voor mij maar wat een mooie vorm van de kast en geweldig mooie wijzerplaat

1 like

Prima. 2000 stuks x 100 euro = 3500 euro.
I rest my case.

5 likes

Weetje @Thijsie Je heb nog helemaal gelijk ook. Ik had gister 'n drukke en zware dag… En heb mezelf in 'n paar nulletjes vergist. Op de een of andere manier ging het rekenen mij gisteren niet zo goed af. Mijn excuses daarvoor!

4 likes

:dizzy_face::dizzy_face::dizzy_face::dizzy_face::joy::joy::joy:

1 like

5-jes zijn en blijven echt hele leuke horloges voor het geld!

Onderstaande zijn mijn exen (de laatste foto heb ik even geleend van @anon50762135EV, toen ik deze van hem overnam)

55538d095c1b8e13c64e4b0c6c1d97d7d4f160d8_1_392x500

En momenteel is dit mijn enige 5-je die in de doos zit. (moet hem weer eens dragen! Waar zo’n topic al niet goed voor is :wink: )

4 likes

De mijne zou vandaag binnen komen, helaas een dag vertraagd :frowning:

Er zijn slechts 2 dingen fout aan vijfjes : de 5 op de wijzerplaat en het ontbreken van een geschroefde kroon.

Die 5 op de wijzerplaat is voor velen “net niet hoogwaardig genoeg”.

En die geschroefde kroon vinden we een must terwijl de meeste Seiko duikers nooit in water terechtkomen.

Een greep uit de diversiteit …

“Het kan ook zonder 5, sprak de Amerikaan”.

8 likes

Nice!

Welk modellen zijn die eerste en degene met de witte wijzerplaat? :slight_smile:

1 like

Vind die bovenste wel strak .

1 like

vind die onderste wel nice! vintage stijl

1 like

Echte Beauty! Ik vond dat ik genoeg 5-jes had (fotootje volgt) maar deze doet het toch weer kriebelen. Ik hou echter niet van leer, hetgeen hem echter wel erg mooi staat. Even zoeken naar een alternatief…

SNK623 en SNZF11

1 like

Ach ja… Dat 5je op de wijzerplaat heb ik persoonlijk niet zo’n moeite mee. De horloge fan ziet in 1 oogopslag dat het geen duur klokje is… Maar de meeste horloge leken die je dagelijks tegen komt heeft geen flauw idee wat dat 5je betekent. Leuke klokjes die je hebt trouwens!