Seiko 6105-8110 geserviced

Heren,

Laten wij het gezellig houden s.v.p.
Ik heb dit topic niet geplaatst om elkaar af te z…ken.

Alvast bedankt, Aad

11 likes

Beste Aad,

Dit is een forum, hier mag gediscussieerd worden.

Groet,
Jurtz

Ik raak er licht geemotioneerd door. Prachtig om te zien hoe oude horloges toch flink te servicen en te verbeteren zijn! En wederom een oude Seiko, die weer jaren mee kan. Heerlijk.

3 likes

Heel mooi gedaan @Aad57 :+1:

Zijn de gebruikte onderdelen ook origineel, zoals het glas, balans etc?

1 like

De beste indicatie voor het spotten van originele lumen is de structuur niet de kleur. Als er nooit vocht in het horloge geweest is kan de originele lumen nog best goed wit zijn.

4 likes

Daar ben ik het niet mee eens Daniel. Hoewel jij overduidelijk heel veel van Seiko weet, heb ik heel veel tijd gestoken in onderzoek naar de 6105-8110 en ik weet 100% zeker dat die lume niet ± 46 jaar oud is.

Het blijft mijn voorkeur, maar soms is origineel niet meer te krijgen, of zo duur, dat je je moet afvragen of het dat waard is.
Het glas is dus after market van KVW, welke toch wel erg dicht in de buurt van het origineel komt.
De balans komt uit een 6106 uurwerk, wat hetzelfde partnr. heeft.
Je moet roeien met de riemen die je hebt. :slight_smile:

4 likes

Mooi verslagje, thanks! :+1:

2 likes

Aad wat leuke " traktatie" :star_struck: met een zo gaaf verslag :clap: :clap: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:
image

1 like

Pennetje zit er gelukkig nog wel, is alleen niet zichtbaar op de foto.

1 like

Die kast van jou ziet er anders toch aardig opgeknapt uit… als je hem vergelijkt met de andere twee exemplaren.:shushing_face:

Gelukkig, die sneuvelen vaak. Mensen denken soms ten onrechte dat het een schroefkroon is. :face_with_hand_over_mouth:

Moet ik hier nog serieus op in gaan?

Mooi werk :smile:

2 likes

Leek me gewoon vreemd. De kast en bezel helemaal gaaf, maar de lume flikkert bijna van de wijzers af.

4 likes

:ok_hand:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

2 likes

Mooi gedaan Aad, complimenten.

2 likes

Geweldig gedaan Aad! Ik ben ook trots bezitter van een 6105-8110 en alle goede pogingen met re-issues ten spijt… Dit is en blijft toch echt de enige oer Turtle!

6 likes

Het zijn idd geweldige horloges.
Staat hoog op mijn verlanglijstje. :slight_smile:

2 likes