Seiko 6105-8110 geserviced

Petje af, mooi gedaan.

1 like

Ik ga even vloeken in de kerk misschien maar is er niet iets waarmee je de lume kan schoonmaken of licht op kan poetsen om de donkere vlekken te verwijderen? Ik heb zelf dan geen turtle maar mijn rally diver heeft ook wat donkere plekken en vraag me oprecht af of relume enige en daarmee geen optie zou zijn om die plekken te verwijderen?

Hele mooie service aad! Ik weet wel wie ik ga benaderen als m’n 5126-8130 voor service moet!

1 like

Prachtig gedaan. Toen ik het topic begon te lezen gingen mijn haren even recht staan maar gelukkig bleek de kast niet gepolijst en de wijzers en plaat niet gerelumen. Dat laatste is de fout waartoe ik mij aantal jaren geleden heb overhalen. Jammer genoeg pas een hele tijd later te weten gekomen dat ik het kon laten reinigen en fixeren :frowning:

Voor

Na

2 likes

Vakwerk begeleid met een mooi verhaal. :+1:

1 like

Hier kan ik van genieten. Mooi werk!

1 like

Man, wat is die gaaf geworden. Als je ziet waarmee gestart is, dan is het resultaat geweldig. Misschien een beetje een afwijking, maar ik kan zo genieten van een gebruikt horloge. Zoals die gehavende wijzerplaat, heerlijk. Deze Seiko vertelt een mooi verhaal, hij is van je vader geweest en Aad heeft 'm van een nieuw leven gegeven. Koesteren deze unieke Seiko. En dragen natuurlijk.

1 like

Knap gedaan hoor.

1 like

Mooi werk weer @Aad57! Prutsers zijn altijd vreselijk. Ik waag me (nog) niet aan horloges, maar in al mijn gebruikte auto’s kwam ik ook altijd van dat soort gebeun tegen, meestal uitgevoerd door aftermarket ellende, brrr.

1 like

Hoe en waar heb je dit laten reinigen?

het stelt misschien niks voor maar op den duur zou ik deze misschien wel willen laten reinigen, met name de wijzers.

De lume is niet gereinigd maar vervangen door luminova :frowning:

Ahh mijn fout, verkeerd gelezen. Weet je wel wie en waar evt zou kunnen reinigen?

1 like

Mijn vader heeft mij een Seiko van een paar tientjes nagelaten.
Die wil ik voor geen goud kwijt. Het gaat niet om de financiële maar om de emotionele waarde.
En hopelijk duurt het nog hééél lang, voordat je het chinese horloge van jouw vader krijgt.

2 likes

Heb eigenlijk ook geen idee van een specifiek iemand. Misschien weet er iemand anders van het forum een adresje.

Voor het schoonmaken weet ik niemand en wss wordt het er ook niet beter van.
Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, maar dat was geen succes. :roll_eyes:
Maar het schijnt dat Spencer Klein een lume heeft ontwikkeld, dat dicht in de buurt komt van het originele.
Alleen heeft die het nogal druk en je moet hem wel naar de USA versturen. :frowning:

2 likes

Nou dat gaan we niet doen en accepteren we dan maar als zijnde origineel en charme hahaha

1 like

Mooi verslag van een stevig project. Dank voor het delen.

Die krassende horlogemakers kan ik me ook knap aan irriteren; hoe bedenk je het om vanalles in (waarschijnlijk) andermans eigendom te gaan zitten krassen. :confounded:
Heb zelfs een keer een horloge gezien met zichbodem waar heel duidelijk iets in een van de bruggen gekrast was. :scream: :scream:

1 like

Sportief dat je er op terugkomt, maar ik heb door jou geen rotgevoel bij mijn horloge gekregen. Zoals ook @Gnis al zei; het maakt me niet uit want het horloge heeft een diepere betekenis voor me omdat ik het van mijn vader heb gekregen. Ik ben er blij mee en apetrots op. Deze foto van vandaag:

7 likes

Mooi topic weer. Dat doe je prachtig. En leerzaam ook. :+1:

Een argumentum ab auctoritate is retorisch niet koosjer. Just saying.

En weer een argumentum ab auctoritate! Je houdt er van, maar ze blijven ongeldig. :wink:

Ik hoop dat je het vele jaren in goede gezondheid mag dragen. Ik zou je er bijna een “Someone’s wrong on the internet” T-shirt bij geven.

Dat geldt ook voor @BartW trouwens. Want dit topic ging tenslotte over zijn horloge, voordat shots fired werden. :rofl: :rofl:

5 likes

Bart is nu een gelukkig man dankzij deze weer prachtige Seiko !

1 like