Seiko 6105 8110

Hoi allemaal,
Ik heb een Seiko 6105 8110 horloge wat 40 tot 50jaar oud is.

Het horloge is me dierbaar aangezien mijn vader dit horloge 35jaar gedragen heeft. De laatste 10jaar had hij het niet meer gedragen.
Horloge loopt niet meer en ook de wijzerplaat is wat verweerd, draaiknop ‘ratelt’ niet meer, glas is zeer beschadigd en band dient vernieuwd te worden.
Wie kent een horlogemaker die deze zou kunnen restaureren? Of in ieder geval kan zeggen of restauratie nog mogelijk is.

Alle tips/ adviezen zijn welkom

Bedankt voor jullie hulp

2 likes

Waarom verborgen? Wilde net reageren.

Paar foto’s zouden handig zijn.

Maar anders is iemand als Richard Askham in GB wel iemand die dat zou moeten kunnen.

Wat bedoel je met ‘draaiknop ratelt niet meer’?

After market band en nieuw glas zijn de kosten niet, service is afhandelijk van onderdelen uiteraard. Maar denk dat je voor 200 euro wel al veel kunt.

Hierbij ook foto’s

4 likes

Het systeem verbergt het topic als er ineens meerdere berichten van een nieuw lid zijn. Soort spamfilter.
Is nu vrijgegeven.

2 likes

Ok, ik zou sowieso de plaat en wijzers houden zoals ze zijn. Erg fraai en die patina hoort. Ook bezel gewoon zo laten.

Mooie band en nieuw glas en service zodat alles weer prima functioneert.

Is zeker de moeite waard en absoluut behouden en gaan dragen. Icoon uit Seiko’s duiker historie!

Horloge is uit maart 1973 overigens (serienummer begint met 33…jaartal en maand)

2 likes

Richard Askham’s website

http://thewatchspotblog.com/

Voor vintage seiko kan ik je @Aad57 aanraden, ik had ook een seiko, ruim 40 jaar gedragen door mijn vader, nooit een service gehad. Uitstekend geserviced, kleine reparatie, goed op de hoogte gehouden etc.

Hij wordt nu weer dagelijks gedragen zag ik vandaag, erg aanbevolen!

4 likes

Eens!

3 likes

Inderdaad. Nieuw glas en van binnen technisch in orde maken en hij kan weer 50 jaar mee.

3 likes

Hoi Utrecht,
Dank voor je snelle reactie.
Ik heb Richard al een mailtje gestuurd. :+1:

1 like

Dank je Dins1.
Ik zal ook met Aad proberen in contact te komen.

1 like

Ik zou er zo weinig als mogelijk aan veranderen.

1 like

Leuke vondst.

En glaasje, service bij @Aad57… rest idd zou behouden en een mooie band erbij in plaats van dit te kleine lelijke monster :zipper_mouth_face:

1 like

Kan @Aad57 ook aanraden. Top device verleend bij seiko van mijn opa

1 like

Hoe kan ik met Aad in contact komen?

Iemand een e-mailadres?

Mvg Bart

1 like

@Aad57 zit hier op Hf en leest hopelijk ook mee :wink:

1 like

Ik heb Bart een PB’tje gestuurd. :slight_smile:

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik jullie danken voor jullie hulp bij mijn zoektocht om mijn Seiko 6105 8110 weer werkend te krijgen.
Het was al leuk om alle feedback op dit forum te krijgen maar uiteindelijk op veler advies bij Aad terecht gekomen.
Aad heeft het horloge al zijn aandacht gegeven en ondanks het ‘verkeerde onderhoud’ is het Aad gelukt om het horloge weer perfect te laten lopen.
Aad zal zeker nog foto’s en details delen maar hierbij alvast een paar foto’s hoe het horloge er nu uitziet. (Bandje van Uncle Seiko)

En ik ben er super trots op dat ik het horloge, wat mijn vader bijna 48jaar gedragen heeft, nu mag dragen. :blush:
Aad bedankt! @Aad57

Mvg Bart

15 likes

cool zeg. Onvervangbaar horloge.