Seiko 6105 “Captain Willard” vintage watch restoration

Klopt. Is aan de prijzige kant. Maar ik hou m lekker. Niks gaat boven een oude duiker in mijn mening.
Draag nu lekker mn nieuwe grand seiko. Erg blij mee!

Dit is mn submariner. Ook erg mooi. Vooral die patina en ghost bezel!

Mvg

1 like

Mijn eerste echte duiker ! Lang geleden!
Na mijn frustratie met een volgelopen Bull Head Seiko

1 like

Oeee. Erg mooi. Sowieso een van de mooiste!

1 like

Zat gisteren even te googelen op diverse sites. Ik heb ook al heel lang een
Seiko 6105 8009T. En volledig geserviced.
Zie ik prijs in USA $3900,-
Op horloge sites in EU €2000,- in de plus.
Ongelofelijk wat een prijzen voor deze oude divers. Schijnt ook nogal in trek te zijn geweest bij de soldaten tijdens de Vietnam oorlog.
Maar wat “eerbiediger” ermee omgaan denk ik dan. :wink:

Hallo allemaal,

Mijn schoonvader toverde laatst ineens iets moois uit zijn kast. Een originele 6105. Door hemzelf ooit nieuw gekocht. Hij loopt alleen niet echt lekker meer. Hij heeft hem aan seiko aangeboden voor service maar die konden er helaas niks mee. Nu is mijn vraag: is er hier iemand die weet of en waar je deze icoon nog ergens betrouwbaar kan laten onderhouden?

Ik hoor het heel graag.

2 likes

Je zou @Aad57 kunnen vragen.
Die kan er wel wat mee.

Mooie vondst! De kroon ziet er niet origineel uit, voor zover ik kan beoordelen met mijn beperkte kennis van dit model.

Bedankt. Ik zal hem eens vragen.

1 like

Ik heb eens wat plaatjes bekeken en ik snap wat je bedoelt. Ik zal mijn schoonvader eens vragen hoe dat kan.

1 like

Kleine update vwb de 6105 van mijn schoonvader. Hij heeft het horloge ooit een keer bij een juwelier laten onderhouden. Waarschijnlijk heeft daar de kroonwissel plaatsgevonden (en wie weet wat ze nog meer hebben zitten prutsen). Inmiddels heb ik contact gehad met @Aad57. Hij was super behulpzaam en heeft ons een aantal opties geboden. Waaronder een servicebeurt door hemzelf. Het is nu aan mijn schoonvader wat hij ermee wilt doen. Hem kennende verwacht ik van hem geen super snelle beslissingen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like