Seiko 6105 “Captain Willard” vintage watch restoration

Nope, wordt een latertje vanavond. Ik moet me nog honderden uren inlezen in de 6105 om de HF-experts bij te benen. :wink:

1 like

Het filmpje slaat wel aan :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Heel mooi horloge maar >3000 euro voor een gewone (lees geen GS) is voor mij onbegrijpelijk…heb je daar geen GS duiker voor?

1 like

Vintage vs nieuwe

2 likes

Seiko “professional” duiker > GS duiker. Een GS duiker is een vreemd modern concept terwijl Seiko zelf al decennia lang high-end duikers maakt.

1 like

Supermooi Horloge

1 like

kwamen sommige High End Seiko diver niet uit de GS fabriek maar dan onder de normale Seiko naam?

Oh man, ik zou zo graag ooit nog eens een 6105 bemachtigen om deze ook zo te restaureren, is een van mijn all-time favorieten! Het kijken naar dit soort filmpjes is een volslagen tijdsverlies maar zo enorm bevredigend om te zien, laat staan om te doen. Dank voor het delen, deze kon ik nog niet. :+1:

Een andere hobby van me is het restaureren van (veelal vintage, maar ook antieke) geweren en vuistwapens (pistolen, revolvers, etc.). En als je dan eindelijk na weken (soms maanden) iets wat defect, oud, versleten en afgedankt is, weer nieuw leven hebt kunnen inblazen, dan is dat echt zo’n enorm hosanna moment als je het project afrond. En al helemaal als het op een schietvereniging weer echt in gebruik genomen wordt en je de zwartkruit dampen en vlammen uit de loop van het stukje antiquiteit ziet komen en de grijns van de schutter in de ogen ziet. Of bij oude luchtwapens de schutter weer dikke 10.9’s ziet schieten met zo’n oudje. Echt MEGA-bevredigend!

Moraal van het verhaal, oudjes in ere herstellen en het ook daadwerkelijk weer gebruiken van die voorwerpen waarvoor ze bedoeld zijn, biedt echt zoveel meerwaarde en voldoening. Prachtig!

1 like

Heb m ook! Draag m voorzichtig elke keer met liefde.
Gekocht van eerste eigenaar. Nos en onaangeraakt!

3 likes

Heb er nog 1tje die het niet helemaal geweldig doet! Die mag wel een service gebruiken. Stuur maar berichtje als je het aandurft​:wink::rofl:

Ja hij is prachtig hé
Ik heb die van Jutz kunnen overnemen.
Zo mooi!

1 like

Zag m al ja! Tis zo’n iconisch horloge.
Zeker in mijn top 5 seikos!

1 like

Zeker
Maar jij hebt nog het originele bandje ?
Zijn die nog te koop?

1 like

Nee helaas niet. Kreeg m er wel bij maar die viel helemaal uitelkaar. Heb een uncle seiko waffle strap op.
Maar wissel m vaak ook af met mijn sharkin leather bandje met orginele jaren 60 seiko sluiting!

1 like

Deze doe ik er ook wel is op…
Matched perfect.

1 like

Oké
Maar dat is die andere oude Seiko welk is dat en hoe oud?
Hoeveel heb je er dan?
Ik heb net de MM 001 erbij geweldig !
Ben maar weer eens in de Seiko gedoken na aanleiding van deze Topic.

1 like

Heb redelijk wat vintage seikos
Hier is mijn insta! @fp_watches.
Dit is een seiko 62mas 6217 8001 uit 1967. De eerste seiko duiker. Heb ook nog een 6138 8020 panda. Dat soort dingetjes.

1 like

Heb ook nog een 16800 submariner… maar draag om eerlijk te zijn liever seikos.

1 like

Ik heb geen insta. Ben al wat ouder.
Zag hem wel op marktplaats staan.
Maar die 62mas is wel duur zeker.
ik heb mijn eerste duiker Turtle nieuw gekocht.
Was geweldig toen der tijd eerste duiker.
Was zeldzaam waterdicht horloge om mee te zwemmen toen.
Vandaar mijn liefde voor duikers !

1 like

Ja een SD heb ik ook maar Seiko is en blijft oude liefde!

1 like