Seiko 6139 6002 hulp gevraagd

Pm naar joop en daniel met het geheim lol. Nou ja

Edit: was mis met bedrag, zaten wat onderdelen wel bij. Sorry, iets te veel andere dingen aan mijn hoofd

1 like

Ik nu ook😂

1 like

Zo je hebt volgens mij nog gelijk ook en ik zie nog wat andere kleine zaken die niet Kloppen.
Bedankt!

Het is een leuk klokje maar te hoog geprijsd, ik ga maar even doorzoeken idd.
Mocht iemand nog een orginele 6139 tk weten dan hoor ik dat graag natuurlijk.

1 like

Gaat 'm niet worden voor 60/70 euro, ook bij mij niet. :wink:

1 like

Daniel is de wandelende (en fietsende ;-)) Seiko-database hier. Er zijn, voor enkele merken, mensen op het forum die het voor dat merk gewoon ECHT weten. Daniel is een van de Seiko-know-it-alls. :wink:

2 likes

Jij vraagt 80 euro al toch😁?

1 like

Dat wist ik niet, bedankt voor de info!
Zoals ik al had aangegeven Ik heb mij redelijk ingelezen in dit type klokje de laatste tijd en zo zie je maar weer.

Je ziet het ook al als je er vluchtig naar kijkt, het ziet er allemaal gewoon te gelikt uit. Dit soort “gerestaureerde” Pogues zie je heel veel in de UK. Blijft goed mee uit kijken, maar ze zijn niet echt zeldzaam. Ze worden zo af en toe wel aangeboden op marktplaats. Ik had laatst een gelukje met mijn exemplaar en heb een redelijk goed origineel exemplaar kunnen bemachtigen.

Tja dat is het, klokje ziet er te gelikt uit. Verkoper kon mij er ook niets over vertellen wat ik vreemd vond.
Toch dacht ik dat alles wel orgineel was, wijzers zien er goed uit, suwa merk op de dial, subdial markering loopt tot de rand tenminste aan de bovenkant dan. Lume ziet er Oke uit.
Ik zet hem uit mijn hoofd en ga verder zoeken.
Nogmaals bedankt voor de hulp en info!

De sub dial wijzer hoort een metalen ring te hebben in het midden

[quote=“Ducanour, post:29, topic:135778”]
subdial markering loopt tot de rand tenminste aan de bovenkant dan
[/quote]

En aan de onderkant niet :wink: De subdial is meestal juist een snelle manier om te zien of hij klopt. Aftermarket platen hebben vaak een ribbelstructuur, print niet tot het randje en ze missen de verkleuring die heel veel pogues wel hebben.

Deze lume is veel te vlak en veel te wit.

Dat waren in ieder geval mijn observaties :smiley: