Seiko 6139 6002 hulp gevraagd

Hoi,

Iedereen gelukkig nieuw jaar en de aller beste wensen voor 2018!

Ik heb wat advies nodig.
Heb al een tijd een Seiko 6139 6002 op het oog.
Nu heb ik al erg veel over dit horloge gelezen op de diverse sites maar al het advies is welkom.
De verkoper kan mij helaas niets vertellen over het klokje los van het feit dat alles functioneerd zoals het zou moeten en het klokje goed loopt.
Het klokje zou uit de UK komen.
Het klokje wordt tk aangeboden op marktplaats.
Ik kan eventueel de link via pm doorsturen maar op dit moment staat er maar 1 Seiko 6139 tk op marktplaats.
Bedankt alvast!

Gr,

Wat is je vraag?

De chrono pushers “werken niet goed” volgens de advertentie en de foto’s zijn ontzettend slecht!

Samengevat valt er weinig tot niets over te zeggen?

Hoi Jeroen,

Inmiddels staan er 3 op marktplaats.
Het gaat om de pogue.

Gr

Ik heb niet echt een vraag, het is meer hoe jullie er over denken.
Wat vinden jullie van de pics, de prijs en de (beperkte) info die er beschikbaar is.

Gr

Uit ervaring weet ik dat een servicebeurt wel eens tegen kan vallen, ook voor een Seiko. Als je het niet vertrouwt, niet doen

1 like

Mijn mening: Lelijk aftermarket ding dat ten alle tijden vermeden dient te worden.

Ze zijn niet zeldzaam, wachten loont.

2 likes

Hoi Koekoek,

Bedankt voor jouw feedback!
Hoe kom jij tot de conclusie dat het een aftermarkt is als ik mag vragen?

Ook voor mijn idee: waar moet ik qua kosten aan denken bij een servicebeurt?

Het varieert enorm. Als er echt niets aan de hand is qua achterstalligheid, kapotte of onjuiste onderdelen etc dan kun je beginnen met 60-70 euro, maar bij problemen kun je ook hier richting minimaal het dubbele gaan. En sommige originele onderdelen zijn zeer lastig of niet verkrijgbaar.

Ervan uitgaande dat we het over de 6139 met de zwarte dial hebben : ik heb van de verkoper begrepen dat de reset naar nul niet goed functioneert.

Het gaat in mijn geval om die met de gele dial.

Ik denk dat dat niet meer gaat lukken voor 60 a 70 euro

Dus staan er 2 op MP :slight_smile:

Puur service via forumlid (en zeer goede kwaliteit) gaat net. Maar zoals gezegd er moet maar iets meer aan de hand zijn en de teller gaat lopen zoals opties op een Duitse auto

Als je geluk hebt zijn de pushers enkel vervuild.

Bij de gele wordt er niet gesproken over de pushers bij die blauwe wel

Ik zie meteen 3 dingen:
-kleur van de tachy is verkeerd
-ribbeltjes patroon op de subdial
-geborstelde zijkant van de kast

1 like

60-70 euro, dan ben ik wel benieuwd waar :scream:

1 like

Mocht je nog een close-up van de wijzerplaat kunnen opvragen:
als de A’s in “Japan 6139” linksonder op de wijzerplaat zijn afgevlakt van boven, dan heb je een aftermarket plaat te pakken.

1 like