Ik blijf het een schitterend horloge vinden, heb afgelopen week eindelijk de knoop doorgehakt en er een besteld op Ebay. Nu maar hopen dat hij snel binnen komt.
Zal morgen overigens eens zoeken naar een linkje van een spaans horlogeforum, die hebben namelijk de enige echte Colonel Pogue geïnterviewd. Best een leuk stukje om eens door te lezen.
Weet niet of ik de echte pogue de mooiste vind of de ‘gewone’ versie maar het is gewoon een icoon punt.
Overigens het tweede plaatje waarbij gouden plaat met blauwe binnenring is afgebeeld zou eigenlijk niet juist zijn volgens mij. Moet met gele ring zijn.
Paar maanden geleden ging eentje uit de eerste maanden (met op de subdial een 1 met serif) voor een kleine 1000 euro😳
Dit horloge krijgt hier eindelijk de eer die het verdient. Het verbaast me wel eens dat Seiko het ruimte-uitstapje van de 6139 nooit gebruikt als reclame zoals Omega dat doet met de Speedmaster, waarschijnlijk omdat Col. Pogue het horloge tegen de regels in in zijn broekzak mee omhoog heeft genomen en in Skylab 4 droeg samen met de verplichte Speedmaster. Omdat hij alle simulator-trainingen met de 6139 had gedaan gebruikte hij dit horloge om bursts van de raketmotor te timen. Hoe cool kan het zijn?
Bij de weg, de 6139 en latere 6138 zijn allebei heerlijke chronograaf-uurwerken welke nog redelijk betaalbaar zijn. Zijn al wel aan het stijgen, zie bijvoorbeeld de prijzen van de 6138 Bullhead.
Het heeft niet de ‘status’ van een Speedmaster en het was en is natuurlijk veel betaalbaarder (nog wel). Maar ik vind de Pogue oprecht de mooiere van de twee.