Daar zou ik me niet al te druk over maken. Ik vond dat een tegenvaller. Ze zijn erg gezocht maar niet heel mooi en comfortabel.
Ik zou misschien eens kijken bij uncle Seiko. Daar hebben ze aftermarket banden van hoge kwaliteit en ze zijn in zelfde stijl als de originele banden.
Super gaaf Aad
Mooie coke Adrie!
Inderdaad heel mooi.
Afgelopen week heb ik nog een (Stelux president) Pogue band besteld bij Uncle Seiko UK. Kan nu wellicht nog snel voor 1 januari?
Wauw blauw🤗
Spannende dag vandaag. Een 6139 grail stond op de japanse veiling, 2x zelfs. Ja we hebben het over de speedtimer pogue 6139 6000. Budget van 1500 euro klaarstaan maar helaas, de.goedkoopste ging voor bijna 1700 euro weg en de andere voor 2000+ euro. En dan moet er nog invoerkosten overeen van 21%… Helaas, een andere keer meer geluk dan maar.
Wow, wat een geld…
ja deze zijn enorm gewild… Ik heb de blauwe versie maar dit is het summum…
De idioterie van prijzen op yahoo auctions stelt nooit teleur.
Ik heb dat gelukkig niet hoeven te betalen voor de mijne. Het verschilt heel erg per dag, horloge en advertentie.
ja maar dat is inderdaad idioterie voor dat model.
Wat maakt deze dan zo gewild?
De seiko 6139 is een zeer gewilde serie en daar staat de gele plaat bovenaan. En dat is van origine omdat de water70mresist uitvoering van de 6005 de eerste chrono in de ruimte was.
Inmiddels zijn hierdoor alle gele uitvoering gewild en worden ze allemaal Pogue genoemd. Ja en dan is er maar 1 origineel en dat is de eerst uitgebrachte 6139 versie hiervan en dat is deze 6000 speedtimer.
Deze speedtimer uitvoeringen zijn tevens JDM uitvoeringen en daarmee zeldzaam. En dan ook nog eens in deze goede staat.
ik heb al 2 blauwe versies in deze zeldzams uitvoering.
1 ervan ligt nu bij Aad voor service. Dit is de eerste generatie van de speedtimer serie met onder ander nog het originele glaasje met een extra chromen rand. Deze serie was slechts gemaakt in de eerste paar maanden van 1969. De oudst bekende is van Februari, deze is van Maart.
Al ben ik het aantal 6139 die ik heb aan het afbouwen, deze gele speedtimer gaat nog komen, een volgende keer zal ik maar mee gaan en dan er maar 2k voor neerleggen, het is niet anders. En dan daarna nog de originele bracelet erop a 500 euro, service beurt… tikt goed aan…
De sunrise/teal versies zijn waardevoller dan de gele.
dus… ? we praten hier over de pogues.
Dat is ook een 6139-600x