Welke Seiko is dit?

Hey mede forum vrienden,

Mijn schoonvader liet mij gisteren zijn Seiko zien, die hij ca 40 jaar (??) geleden kocht. Maar hij weet niet exact meer wanneer hij de aankoop deed.
Destijds werkte hij voor Boskalis en hij kocht de Seiko in Saudi-Arabië.
Het uurwerk loopt inmiddels niet meer.

Nu ben ik benieuwd of Iemand van jullie meer weet over deze Seiko. Bijvoorbeeld model nummer, jaren van productie etc.

Bovendien, hebben jullie een betrouwbaar adres waar ik deze Seiko kan laten servicen / repareren? Ik zou het horloge graag laten repareren zodat dan 1 van zijn zoons het horloge kan gaan dragen namelijk.

De dimensies zijn;
39 mm diameter
13.8 dik
45.3 lug to lug

Ow en ik laat dan ook meteen de Seiko Sarb van mijn zuster onder handen nemen.

Oké, de foto’s en alvast bedankt allemaal :pray:

1 like

Staat op de caseback 6139-7070. Dit refereert volgens mij naar het model en hiermee zou je nog het een en ander kunnen vinden. Correct me if im wrong @koekoek

1 like

Eind jaren 70 gemaakt? Dat dat Seiko in de jaren '80 een tijdje geen mechanische chronografen heeft gemaakt. Het lijkt behoorlijk op een 6138, maar dan met een complicatie minder.

1 like

Ow oké
Had ik dus gemist

Thanks

1 like

You’re right.

2 likes

Mooi ding en tof om in de familie te houden.
Ik zou Aad57 adviseren voor onderhoud/reparaties. Die heeft veel ervaring met oude Seiko’s en passie voor het vak.

1 like

Eerste twee cijfers serie nummer lijken 5 en 7 te zijn, dan is ie uit juli 1975.

1 like

@Aad57

Hoi Aad, heb jij enig idee of deze Seiko nog kan worden gerepareerd/ geserviced?

6139 7070

Je kan in dit topic nog wat meer van de 6139 varianten bekijken als je intresse hebt:

1 like

Top
Thanks :love_you_gesture:

Ik stuur jou een PM.

1 like