Seiko 6139 only

Het was wel weer even geleden dat ik zo’n mooie 6139 gescoord had haha

Dat vraag ik me ook af, had deze nog niet eerder op deze modellen gezien. Het is een Stelux band en ziet er oké uit dus zou mss wel een zeldzame originele optie geweest zijn

1 like

Dacht altijd dat Stelux banden hele goede aftermarket banden zijn net als de strapcode banden.

Ik weet niet hoe het precies zat. Maar ze hebben in ieder geval wel gewoon een Seiko logo op de sluiting en ik denk dat ze zo kant en klaar in de winkel lagen (of uit de catalogus besteld konden worden).

1 like

Wel een aardige band om te zien iig, weer eens wat anders en past er prima bij. :+1:t2:

1 like

Ik heb wel eens gelezen dat het om het gewicht ging. Duurder met verschepen, duurder bij de douane, zoiets. Je gaat niet besparen op gewicht bij het horloge maar die band kan wel wat lichter. Rammelbandjes voor de buitenlanders, zwaardere kwaliteit (Stelux) voor de binnenlandse markt.

3 likes

Lijkt een beetje op deze bracelet:

1 like

6139-6012 onlangs gekocht om op te knappen. Ik vind deze serie erg leuk met de poque als highlight. Mijn vrouw heeft in ieder geval aangeven dat ze dit horloge graag wil dragen als het opgeknapt is. Ik leer in ieder geval heel erg veel van dit forum.

9 likes

Mooi op deze bracelet!

Nieuw glas en gaan! :wink:

Is een nieuw glas nog te bestellen voor dit horloge?

Ja, op de Baai.
Type 330W18GN, veelal aftermarket.

Een nieuwe aanwinst, een 6139-8020 uit 1973. Meer 70s dan dit wordt het niet

20 likes

Welkom neefje/broertje :wink:

15 likes

Nog meer familie…

16 likes

De Seiko 6139 - 6030 Speedtimer met m’n 5 sports Speedtimer tshirt :smile:

10 likes

De 6139-6032 op een nieuwe Uncle Seiko H-Link!
Het origineel staal is opgeborgen…

13 likes

Mooi man!

1 like

Ik vergis me! Geen Uncle Seiko! AF band van eBay!
:thinking::face_with_hand_over_mouth:

Desalniettemin een nette band :ok_hand:t2:

1 like

Heb je bij Bertrand gewinkeld Nick?

1 like