Seiko 6139 only

Dan heb je de originele band… Maar draag je hem niet :stuck_out_tongue: :thinking:

2 likes

Doe ik ook wel hoor :wink:

Soms zijn die oude rammel banden wel heerlijk om te dragen maar wel kwetsbaar. Te kwetsbaar om er je horloge mee te riskeren…

1 like

Ik heb het horloge 1 dag op de originele band gedragen maar dan heb ik urenlang een afdruk in mijn pols staan! :slight_smile:
Ik heb zo’n extender geprobeerd maar helaas klikt de clasp dan niet meer goed dicht.
Ook verschillende bronnen benaderd of er niet iemand zo heel toevallig een spare link heeft liggen maar dat is ook niet het geval. Origineel kwamen ze met 2x5 links, bij mij zijn er nog 2x4 over wat dus net te weinig is.
Ook heb ik Uncle Seiko gemaild over zijn solid flat link…of hij die evt. ook voor de 6139-60xx kan produceren maar hij zegt dat daarvoor de vraag waarschijnlijk te laag is om zijn investering te kunnen dekken.
Deze band zou ik qua looks wel een redelijk alternatief vinden voor de originele JDM (XAA 301) band.

1 like

Ja klopt. Hele tijd terug alweer, maar leveren duurde wel een tijdje…
Limited edition tshirt van 50stuks :+1:

1 like

Speed-Timer!

13 likes

Familie foto

24 likes

Imposante familiefoto KK!!! Niet stilgezeten de laatste jaren :yum:

6 likes

Gave foto :ok_hand:t2:

1 like

Mijn nieuwe 6139-6012.

11 likes

Dank je @wilfox!

Nu met het mooie ralley bandje van Mancaveleather.

11 likes

O gaaf, zoiets (blauwe ralley/racing) zoek ik nog voor een ander horloge!

1 like

Weer een NA. Nieuw glas heb ik al op eBay gekocht. De bracelet ligt nog in een sopje.

16 likes

Dat ziet er warm uit achter het glas!

1 like

bijzonder ding! welke is dit? Een 80…?

1 like

Een 8030. DIe had ik nog niet. :wink: Een 8050 lijkt me ook nog leuk.

2 likes

In Februari besloten mijn gele ‘Pogue’ uit Januari 1976 weg te brengen voor een service omdat het horloge niet lekker liep. Soms wat te snel, de andere keer weer haperend. De chronowijzer bleef ook hangen op ‘vijf voor twaalf’.

Via het HF in contact gekomen met @Aad57 waar ik uiteindelijk de Seiko naartoe heb gebracht voor een service.
Bij het openmaken en een inspectie bleken er helaas meer aan de hand.
De hoofdveer had veel speling op zijn as.
Het asgat was ovaal geworden waardoor de hoofdveer zijn energie niet goed kwijt kon.
Hiervoor zijn ook nieuwe jewels gemonteerd.
De hoofdveer is vervangen een houdertje voor het minutenwijzerwiel, een transmissiewiel en verder nog een lager waar de rotor in draait.
Bij de uiteindelijk service zijn ook de O-ringen vervangen.
Aan de buitenkant is niks gebeurd om de ‘wear and tear’ in tact te houden!

Afgelopen week heb ik in alle tevredenheid het horloge weer mogen ophalen.
Het heeft nu een, voor zijn leeftijd, erg mooie gangreserve van 40+ uur.
De binnenring draait mooi soepel, de pushers laten zich met de juiste weerstand bedienen.
Kortom erg tevreden weer!
@Aad57, nogmaals dank voor het werk! :raised_hands:t3:

Hier het visuele gedeelte:

19 likes

Meteen bij thuiskomst een Uncle Seiko President erop gezet!

2 likes

Het blijft een mooi exemplaar Irvin! En @Aad57 weet er wel raad mee. Gelukkig is hij weer tiptop! Mij verbaast de gangreserve van >40u ook nog steeds voor zulke oude horloges!!

2 likes

Goedemorgen!

12 likes