Seiko 6139 only

Naast de pogues is er nog zoveel anders moois. :smile:

13 likes

Mooi hoor! Deze zijn nog duurder dan de pogues :sweat_smile:

1 like

Mwah deze niet hoor. Die variant met de plaat met cijfers wellicht wel. Maar dat is een 7010/11 en die van mij een 7012. Plaatje van het web:

8 likes

Thnx. Ja staal vindt ik ook het mooist. Ik merk dat ik steeds meer naar staal of nato ga en steeds minder naar leer. Ik heb voor de gele ook nog een Uncle Seiko President bracelet besteld… Originele band hoort erbij zeker weten (gaat ook niet weg) maar zie dat de tapered versie op de blauwe iets beter staat en meer body geeft. Dus ben erg benieuwd hoe de president combo er dan uit ziet.

1 like

Is bij Uncle Seiko de President ook tapered? Ik dacht alleen de H-link…

nee niet tapered maar wel wat meer body. De originele bracelets zijn vrij dun. De president bracelet op mijn bulova was reden voor de aankoop van deze versie voor de 6139.

1 like

Ik vind hem ook mooi die President!

helaas geen betere plaatjes… het arme ding ligt in de revisie
krijgt nieuw glas enzo.

10 likes

Leuke horloges zijn het die 7070 modellen. Een nieuw glas kan wel lastig worden bij deze modellen volgens mij?

1 like

Ligt al meer dan een week bij de Douane… zodra die binnenkomt volgt een foto.

1 like

Nieuw glas is bijna onmogelijk denk ik
maar ik zie wel, als het er maar weer goed uitziet
vind ik het ook al best… deze horloges kwamen nieuw
qua WR toch al met Max 7bar op de markt.

Hmmm, te wachten op extra kosten ook waarschijnlijk…

Staat de Pepsi te koop Nick?

1 like

Altijd mooi gevonden nooit durven doen door de verhalen over het uurwerk? Hoe kijken de 6139 eigenaren daar tegenaan. Is dat echt zo moeilijk te service en zo fragiel?

2 likes

we gaan het zien…

1 like

Ja klopt die staat te koop hier op het forum. Mocht je interesse hebben stuur maar een berichtje :+1:

1 like

Ik heb in ieder geval begrepen dat niet iedere horlogemaker deze zo maar kan servicen, schijnt inderdaad geen makkelijk servicebaar uurwerk te zijn. Maar daar hebben we wel adresjes voor. En je fragiel vraag? Geen idee hoe fragiel het uurwerk is maar algemeen gezien doe ik geen gekke dingen met vintage horloges anders dan normaal dragen. Horloges die 30, 40, 50+ oud zijn, zijn over het algemeen fragieler dan nieuwe horloges. Meestal is waterdichtheid niet meer 100%, dus als het flink regent blijft deze lekker in de doos. En ook tijdens klussen etc blijft deze lekker in de kist. Ik wil geen flinke schokken op het uurwerk. Dus ja ik houdt er rekening mee wat mijn dagplanning is voordat ik een vintage om de pols doe. Ik heb beaters voor de genoemde omstandigheden of als ik bijvoorbeeld avondje lekker ga doorzakken in de kroeg.

3 likes

Niet binnen het budget helaas, wel mooi! Succes met de verkoop iig!
Wat komt er voor terug? Een ouder/beter/zeldzamer model? Ben benieuwd!

1 like

Dankje! Dat is altijd nog even de vraag wat precies. Maar ik heb er een paar in mijn volglijst staan. Ik wil alle 6139 modellen namelijk gehad hebben :smile:

1 like