Seiko 6139 only

Aad, bedankt voor je voorstel. Ik heb zo een pruts kwaliteit case opener en die bewijst weer eens dat kwaliteit tools gewoon beter is. Ik probeer het nog paar dagen en anders kom ik bij je terug. Ik woon niet dichtbij dat wel maar goed. Hoe meer gepruts hoe dichterbij Rdam voelt :wink::wink::wink:

Geen probleem, opsturen kan ook evt.
Succes!

1 like

Zeg nooit niet…
Heb jaren geleden zonder kennis van zaken met een penseeltje WD-40 een grote klodder roest van mijn 6138 werkje losgeweekt tot die ineens ging lopen…
In al die jaren alleen nog eens een kroon weer vast laten zetten (mot ik hem voor je weggooien?! :relieved:)! En hij loopt dus nog steeds!!! Ja ok - de pushers zijn sticky maar da’s een soort Seiko symbool denk ik :innocent:
Nog veel plezier van het project en tovenaar Aad!!

2 likes

Hoe het je die bracelet goed gekregen? Het leek roest in plaats van vuil.

1 like

meen je… oke nou we gaan zien, ik zal het hier laten weten. Wordt steeds nieuwsgieriger…

1 like

Haha, dat had je ook kunnen bedenken @Eddio :wink::sweat_smile:

1 like

Was volgens mij ook een combinatie van veel vuil en veel roest. Ik heb letterlijk grootmoeders raad opgevolgd nadat nachtje in de cola niet hielp. Bakje, bracelet erin, zoutbusje pakken en rijkelijk eroverheen strooien, overal tussen… Vervolgens flesje citroensap pakken en rijkeljjk eroverheen tot bracelet onder de vloeistofniveau ligt. Nachtje wegzetten…
Lekker slapen…
Volgende dag vervolgens met tandenborstel aan de slag en alles eraf halen. Dan zeep erover., wasbak vullen met heet water, erin leggen, wachten… Goed heen en weer bewegen zodat vuil in de kieren los komt… Tandenborstel erover en weer zeep erop… Meerdere keren herhalen en toen was alles weg. Daarna droog gemaakt en als laatste nog met cape cod er voorzichtig over heen. Kost wat energie maar het resultaat is ongelovelijk. En dat zonder ultrasoon oid.
Maar dit had ik niet verwacht of gehoopt. Ik dacht letterlijk ik probeer wat en kijk even wat het doet en als er geen verschil is dan is ie niet te redden en gooi ik hem weg.

5 likes

@koekoek
had je trouwens nog die Pogue Speedtimer gezien?
De roest maak ik mij zorgen om… wel erg gaaf zeg

Ik zag later pas weer dat ik deze 6106 van jou had overgenomen. Ik ben er nog steeds heel blij mee.

1 like

@koekoek
en de seiko 6139 Pogue Speedtimer is verkocht… ik was het niet hahaha…

1 like

Ycrosspostje…
De aussie pogue is binnen.

10 likes

Het was een tijdje geleden maar vanaag weer een 6139 NA opgehaald

12 likes

Nou met dank aan @Aad57 voor het openen van de kast en voor de foto hierbij een glimp in de binnenkant van de kast. Deze heeft een heftig leventje gehad…

Ben nu toch wel erg benieuwd wat ik ga aantreffen als het uurwerk eruit komt en de wijzerplaat naar voren komt.

6 likes

wow dat ziet er beroerd uit zeg…:thinking:

1 like

inderdaad, overtreft mijn verwachtingen in ieder geval. Denk niet deze nog binnen 10s per dag afwijking loopt. :joy::joy::joy:

1 like

Nice…
als je wilt weten hoe die eruit ziet als die lang onder de grond gelegen heeft heb ik wel een foto voor je :joy::joy::joy:

Maar je vroeg wat ik met 3 blauwe 6139 ga doen maar wat voor een Walk in horlogekast heb jij inmiddels wel niet gevuld met Seiko’s?

Ik heb 21 stuks 6139 :sweat_smile::wink: Maar op een enkeling na allemaal verschillende modellen. Ik verbaasde me er over dat jij 3x hetzelfde model gekocht had.

2 likes

21? wow… en dat is alles of heb je nog andere horloges? I
Die 3 is uit te leggen. 1 en 2 waren veilingen die bijna tegelijk liepen en had van beide niet verwacht dat ik zou winnen. En die 3e was omdat ik het originele glaasje zag en ja dan wil ik het ook zien ook. Waarom wachten? Genoeg liefhebbers die ik dan wel blij kan maken met een speedtimer die ik over heb.

edit: grappige is trouwens dat jij die 3 blauwe als 3 telt, ikzelf tel 5 met de gele en zilveren erbij. De 6002 6000 codering of 6020 etc telt voor mij niet, alleen de eerste notatie 6139. Ik wil er straks 3 overhouden, blauw, zilver en geel.

1 like

Ook nog wel een paar andere :smile: Ik zou er ook nog best wat meer willen. Het hoogste op de wishlist staan een oranje 6139-6040, een zilveren 6139-6000, een 6139-7060 (liefst grijs of teal) en een 6139-7050. Maar bij elk model die ik nog niet heb in een ander kleurtje en een mooi exemplaar zou ik geen nee tegen zeggen :full_moon_with_face:

Maar die zijn anders. Een ander kleurtje, of een andere versie is natuurlijk iets anders.

7 likes