Seiko 6139 only

Nevermind, net te laat… is al verkocht.

Ik heb me nooit super erg verdient in die banden maar lijkt me op t eerste oog zo te zien wel legit :thinking:

1 like

ik had nog filmpje van Spencer Klein met een echte bekeken en hij is echt. Helaas tijdens het onderhandelen had een australier het horloge, mooie Pogue, al gekocht. Kak…

gebeurt me in ieder geval geen tweede keer. Nu weet ik waar ik naar moet kijken en volgende keer koop ik horloge gewoon


was een mooie pogue, prima prijs

2 likes

En doe mij de pogue dan maar :wink:

1 like

Zat er nog aan te denken om je bericht te sturen… maar was al te laat

1 like

gisteren weer eens een avondje aan besteed en heb een paar lijntjes lopen en ook al 1 vraagprijs van 250 euro voor een stelux bracelet. De prijs is mij alleen te gortig.

Niemand die lumen kan vervangen of iemand weet?

Voor de 6139-7080 een originele band kunnen vinden en (eindelijk na een paar maanden) op maat kunnen maken.

11 likes

Op het Seiko forum zit wel iemand uit de UK die dat kan. Maar ik zou m gewoon origineel houden.

Mooie set zo👍🏻

Alles ongepolijst?

Ik denk niet dat er gepoetst of veel gepoetst zal zijn. Deze kasten hebben niet super strakke hoeken.

Thanks.
Ik heb nog geen idee welke kant ik op wil. Eerst binnenkomen, genieten en dan zien we wel. Volledig origineel aan het verhaal houden of verbeteren met originele onderdelen en dan ook de lumen aanpakken.

Hierbij nog een foto van de NA Seiko 6139 6000 uit April 1969 bij de betreffende pagina van het boek “History of the Speedtimer”

6 likes

@koekoek
Eventjes een tussentijdse voor en na van de in zeer slechte staat verkerende seiko 6139 6011. Gekocht als enorme gok, ik zag door alle troep heen een rode wijzer mij aanstaren en dat was het doel. Ik.ging ervanuit dat niks verders te redden was… maaaaaar…

Voor voor wie dit nog niet zag :joy::joy::joy::joy:



Na (voornamelijk bezig geweest met de bracelet) en zonder ultrasoon




Niet verwacht en ook niet het eigenlijke doel maar toch gaaf dat deze weer back to life is.

De kast is licht schoongemaakt en ziet er nu zo uit. De kast en caseback zijn tot mijn verbazing ook nog te redden.


Alleen is de verdere actie helaas gestopt want krijg de caseback gewoon niet open… sh…

8 likes

Wat een werk man, het knapt wel op.
Mijn complimenten.
Misschien een beetje kruipolie op de caseback?
Of mag dat niet ?

1 like

ja was wel effe lading handwerk maar dat gaf me wel een Zen gevoel… En het was de moeite waard. Een leuke bracelet gered.
Kruipolie ga ik proberen dank voor de tip. En ja dat mag zeker, het uurwerk is zeker niet te redden, mischien een los onderdeel zoals de kroon. Want de aanslag die je op het glas ziet zit aan de binnenkant. Zoals gezegd een enorme gok…

Geen idee waar het horloge in gelegen heeft in ieder geval…

2 likes

Gewoon proberen te repareren. Vaak is er nog veel te redden met enig geduld en misschien een paar vervangende onderdelen.

De binnenkant van één van mijn Seikotjes was gecorrodeerd en beschimmeld. Toch was hij nog te redden met hulp van forumleden.

Groeten en succes,

Coos

2 likes

Ik heb geen kennis van uurwerken of de tools om deze te kunnen repareren. Doel was puur kijken of de wijzers te redden waren. Bij toeval gezien dat de kast te redden is en de bracelet. Als ik de kast openkrijg dan kijk ik of de kroon en pushers te redden zijn en daarna gaat uurwerk eruit op zoek naar de wijzers. Maar wees niet bang, gooi niks zomaar weg. Maar repareren is niet aan mij besteedt.
Genoot nogmaals van je topic trouwens, super dat hij weer werkt. Ik laat hier nog wel de voortgang zien als ik eenmaal de kast open heb. Als je daarna nog een uitdaging zoekt… :wink:

Met een goede kastopener is hij wss wel open te krijgen. Ik wil het wel proberen voor jou, mocht je in de buurt van R’dam wonen.

3 likes