Seiko 6139 only

yes… alleen nog wel even wachten tot ie binnen is en ik hem kan dragen. Ik moet het dus nog even doen met de fotos.


9 likes

Zo zeldzaam zijn ze eigenlijk niet, je ziet ze eigenlijk nog wel met enige regelmaat. Wel minder dan de normale h-links natuurlijk.

2 likes

Ben wel benieuwd naar de foto’s straks…:+1:

1 like

Ziet er goed uit. Gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Er zijn trouwens nog 2 andere bracelets. De zeldzaamste is de chicklet (rechts) en voor de JDM modellen is er ook nog een speed-timer band die zie je ook veel op de 6139-600x (niet op deze foto).

8 likes

thanks… oh en je had gelijk, ik mis mijn blauwe 6139… bah nooit weg moeten doen.

1 like

zodra het weer kan koop ik de president van uncleseiko en ga ik daarnaast op zoek naar de stelux. Erg geslaagde combi.

1 like

11 likes

Nice. En herken je deze nog? :wink::smile:

10 likes

voor de speedtimer experts, ziet dit er origineel uit?

6 likes

Dit ziet er volgens mij wel origineel uit.
De wijzers waren origineel oranje, zijn verkleurd door UV. Mijn 6030 had dit ook.
Kast is nog scherp, niet kapot gepolijst.

1 like

dank hiervoor. Hij staat alleen geadverteerd als een 6032, wat is het verschil? En wat is een redelijke prijs hiervoor, enig idee?

1 like

Nee deze zijn altijd geel geweest, anders hadden ze een andere kleur geweest. Maar de secondewijzer is alsnog wel wat verkleurd ja. Je ziet deze met zowel geel als oranje, de 32 vaker met geel volgens mij.

Horloge is denk ik el origineel muv van wellicht de lume pip op de inner bezel. Ik vind hem niet in top staat, vooral qua lume. En head-only zo te zien. Prijs wellicht een 500 euro?

2 likes

Excuses, die van mij was ook een 6032! :face_with_hand_over_mouth::slightly_smiling_face:

1 like

hahaha nou niet nodig hoor.

1 like

Oke wederom mijn dank is groot.

1 like

Een van de leukste 6139 als je het mij vraagt :smile:

15 likes

Een interessant stuk over de geschiedenis van de seiko 6139… Wie was nu de eerste fabrikant van de eerste automatische chronograaf… ?

Uit het boek History of the speedtimer…

7 likes

Is er iemand op het forum die de lumen kan vervangen van een 6139? Ik ben er nog niet over uit of ik dit wil doen met de zilveren pogue maar wil er wel alvast over nadenken.
Ik ga er eerst van genieten als deze binnenkomt maar zit al wel over een aantal zaken na te denken.

Vraagje, bestaan er namaak Stelux bracelets? Ik ben deze tegengekomen maar weet niet of dit origineel is