Seiko 6139 only

:zipper_mouth_face:

1 like

Hierbij cool fun fact

Een seiko Pogue gespot in de behind the scenes documentaire van Return of the Jedi.
Een echte space watch dus…
Hierbij link naar de docu

3 likes

@wilfox check dit!!!

1 like

Cool!

1 like

Hierbij even een waarschuwing over een nieuw fenomeen met aftermarket onderdelen, de namaak caseback. Bij onderstaand voorbeeld zijn ze zo ver gegaan dat ze zelfs al krassen aangebracht zijn. Let in ieder geval op voor minimaal serienummers 112224 en 112465 in combinatie met 6139 6001 water resistant.

3 likes

En nog een tweede, bij deze 6139 6000 gele speedtimer zijn ze al zover gegaan dat ze de lumen een verouderde look geven om de aftermarket te laten lijken als echt. Als je goed kijkt dam zie je de lumen gebold staan hetgeen bij de AM platen zo zit. Daarnaast zit er geen ruimte tussen Japan en 6139.

De ellende wordt steeds.erger, let dus goed op. Ik had een voorgevoel bij de gele maar moest navraag doen bij een New Yorkse 6139 verzamelaar om te begrijpen wat nu nep was.

7 likes

Maar eens getrakteerd op een nieuw Barton bandje. Heeft ie wel verdiend. Even van het staal af.

4 likes

@CVV1972 welkom op het mooiste topic van HF!!!

1 like

Dank je @Eddio

1 like

Meteen maar een post plaatsen van artikel dat vandaag op chrono24 verschenen is

2 likes

Nog niet zolang “besmet” (beladen woord, excuus) met het 6139 virus, maar heb t zwaar te pakken. Gisteren m’n tweede ‘gescoord’: een 6032 coke uit oktober 1972. De linker is een 6000 die ik van @eddio heb mogen overnemen. Niet de beste fotograaf, maar dan hebben jullie er beeld bij😉

10 likes

Iets leuks incoming:

i-img600x800-16000057226uafdq13633

8 likes

Het nieuwe glas had wat voeten in de aarde maar het is al met al niet slecht geworden denk ik :smile:

15 likes

Mooi hoor…:+1:

2 likes

Ben er ook blij mee, een van de laatste die ik nog niet had :wink: Ik denk dat het een vrij kansloze zoektocht wordt om 1 losse endlink te vinden. Dus de bracelet zal nog even op zich moeten laten wachten tot ik hem kan gebruiken. :grimacing:

3 likes

Dat is een hele mooie.

2 likes

Deze vind ik echt heel mooi. Ook zo met deze lederen ralley band.

1 like

Dus de zoektocht gaat door…:grin:

2 likes

Nog een fatsoenlijke foto van het horloge :grin:

16 likes

Ik weet niet wat het is maar dit horloge is magisch mooi​:upside_down_face::ok_hand:

1 like