Seiko 6139 only

Erg gaaf @koekoek

1 like

Wat voor eentje Is dit @koekoek ? Wat is het verhaal erachter? Nachtelijke speurtochten op vage Japanse websites? :wink:

1 like

God, ik zit nog steeds een beetje te kijken. Zo’n 6139 vind ik toch wel gaaf. Hoe komen jullie er aan? Wat voor prijzen moet ik denken bij een opknapper? Wat voor verschillende soorten zijn er en hoe veel kom je met 300 euro?

Er zijn 19 verschillende varianten en dan nog een boel verschillende kleuren, platen etc. De prijzen zijn geheel afhankelijk van het model, staat etc. Een sunrise 6139 kost zo een 2000 euro of meer. Maar voor 200 euro koop je soms al de minder geliefde modellen. Wel heel goed uitkijken want er wordt een heleboel gerommeld met deze horloges helaas.

Het is een 6139-7050. Verder geen bijzonder verhaal er achter. Gekocht in Japan en er een nieuw glas op gedaan.

3 likes

Waar zou ik eens kunnen kijken? eBay vind ik guur, is buyee.jp beter?

2 likes

Bij ebay is het grootste deel wat langs komt troep. Maar soms ook wel wat leuks. Uit Japan kopen is automatisch duurder vanwege import. De 6139’s zijn ook hier in Europa verkocht. Tenzij je een Speedtimer variant wil is het logisher om hier wat te zoeken.

1 like

Mooie combi met die band Daniel! :+1:t2:

2 likes

Dat heb ik ook aangegeven. Wat een combi😍
Maar als Daniel een schakel te pakken krijgt gaat de stalen bracelet er weer op?!

1 like

Is het de originele bracelet? En kwam dit model nooit op een andere bracelet?

1 like

Vind ik ook. Is een gratis bandje van het forum zelfs :grimacing:

Ja dat is de originele bracelet. Deze kwamen alleen op deze band. Maar met maar 1 endlink kan ik die niet dragen.

1 like

Wat ik tot nu toe op de gangbare sites heb gezien is of bagger, of duur of alletwee. Wat ik op buitenlandse sites zie straalt de nep er van alle kanten af.
In japan mooie stukken gezien, maar daar weten ze de prijs ook wel.
Ben op het punt gekomen dat ik stop met speuren naar een poque

2 likes

8 likes

Tja het is wel kijken en zoeken naar wat leuks. Zeker niet alles uit het buitenland is slecht of troep.

pogue

1 like

Nee zeker niet alles, maar merendeels wel gezien de aanbiedingen uit bepaalde landen en de enorme slechte fake aftermarket.
Alles is vraag en aanbod, en de goede weten de prijs …ook op buuyo.
Voor mij is de zoektocht gestopt, teveel tijd en dan alsnog zien dat het eea niet klopt.

1 like

Helaas erg herkenbaar. Ik ben nog onvoldoende bekend met alle ins en outs tav Seiko’s 6138 en 6139 horloges. Ik heb er wel 10 die ik graag nog zou willen hebben maar ben dus ook bang voor het maken van de verkeerde keuzes.

Alles uit Zuid-Amerika en Turkije skippen. UK komt ook heel veel slechts vandaan. Maar mooie dingen zijn er nog zeker.

Toevallig een zwarte 6138 bullhead of tokei zara? :sunglasses:

2 likes

Mijn eerste 6139 is binnen, een 6139-7001 “White Helmet” mijn vader had er ooit eentje, voor hem gekocht in Singapore door een goede vriend als stuurman en later kapitein voor op olietankers, daar waren de horloges toen goedkoper dan hier.

Bij een inbraak in 1992 verdween het horloge!

Deze gevonden, niet op de originele band maar in mooie staat voor een horloge uit 1975.

Op naar @Aad57 voor een beurt!

12 likes

Hij ziet er inderdaad goed en origineel uit. :+1:

2 likes

Een bullhead staat er zeker op Daniel.
En je maakt me nieuwsgierig :grin:

buyee is een prima plek met heel veel moois. Alleen op de prijs letten, denk er altijd 25% bij dan krijg je ook geen onverwachte verrassingen.

2 likes