Seiko 6139 only

Er zijn websites die specifiek laten zien hoe je fake 6139 kunt herkennen…alleen al dat geeft al aan hoe die markt rondom de 6139 is.
Recent poste iemand hier nog dat ze de lume ouder laten uitzien…voor mij is dat voldoende geweest om te stoppen met zoeken, heb geen trek om bedrogen te worden door Turken, Indiers…en dus ook Z Amerikaanse landen.
Er zijn volgens mij meer nep in omloop dan echt.

2 likes

het is helaas een slechte tijd inderdaad. Er is zoveel aandacht voor de Pogue gekomen, er is veel aftermarket en de gemiddelde kwaliteit van de originele versies gaat hard achteruit helaas. Jammer om te horen dat hierdoor geinteresseerden in dit erg mooie horloge afhaken maar absoluut begrijpbaar.

2 likes

yep dat was ik. Ja dat gaat echt heel ver inmiddels…

2 likes

Yep, en dat was de druppel. Ik ben toen gestopt met zoeken, zeker nadat ik op buuyo ook nog eens prijzen zie die in de buurt komen van omegas…en dan nog de kans heb bedrogen te worden.
Spijtig maar alleen de modellen uit die periode trekken mij aan van seiko…jeugdsentiment.
De huidige nauwelijks, op een enkeling na.

2 likes

Ik snap wat je bedoelt. Soms kom je nog wel eens hele mooie tegen, recent nog 1 gezien maar dan praat je wel over 1000 euro inmiddels.

2 likes

En ik betaalde voor mij omega seamaster 120 chrono incl pasjes en doos 800 euro…dan maar geen 6139

1 like

Yahoo auctions is een prima plek voor JDM modellen. Maar voor pogues? Nee. De JDM speedtimer pogues kosten veel meer. De internationale modellen die hier ook in de EU verkocht zijn kan je beter hier kopen. Dus tezij je specifiek een speedtimer variant wil moet je daar niet wezen.

Ik heb een zwarte die wel weg mag. Dus als je intresse hebt :wink:

4 likes

Eh, veel plezier :grin:

2 likes

ook een heel mooi horloge, heel veel plezier ermee.

Elke gele variant wordt gezien als een pogue, ook de jdm versies. Hij vraagt volgens mij niet specifiek om een true pogue. En in de zomertijd zijn er op buyee nog 2 gele speedtimers voorbij gekomen.
Gaat er voornamelijk om dat de tijd van een goede pogue vinden voor onder de 500 euro op dit soort sites voorbij is. En daar zit hij denk ik met zijn waarde schatting.

1 like

Nee maar een speedtimer is duurder dan de gewone. Dus tenzij je per se een speedtimer wil is het beter om een gewone te kopen. Een gele speedtimer is al een tijd heel duur. Denk dat je een normale gele nog wel voor een 5-600 moet kunnen kopen, uiteraard afhankelijk van het horloge. Al is dat dan wellicht zonder bracelet of een projectje.

1 like

Oh zeker al ging de laatste gele speedtimer hier weg voor 600 euro. Achteraf had ik enorm veel spijt dat ik het niet gedaan had (had flinke roest rondom de subdial)
Ze komen af en toe nog wel eens voorbij voor die prijs maar toch niet op Ebay. Daar gaan de prijzen echt belachelijk door het dak

1 like

:rofl:

1 like

Bedankt voor je aanbod. Ik stuur je vanmiddag een pm.

1 like

Ik stap al af van een gele pogue, temeer omdat ik enerzijds al bijna geloof geen echte complete meer te krijgen is anderzijds omdat die prijzen giga hoog liggen.
Wat mij het daarnaast aantrekt is een.pepsi bezel…die icm de modelen van toen spreken mij echt aan.
Als iemand iets heeft…hoor ik het heel graag

1 like

Mocht dit niet al eens gedeeld zijn, leuk detail voor (toekomstige) eigenaren van de nieuwe Peugeot 208, er zit een verwijzing naar de Seiko 6139 verwerkt in het interieur. Dit komt doordat bekend Seiko verzamelaar Bertnet69 hoofd van Peugeot Interior Design is.

Lees en geniet.
https://drivr.be/2019/03/14/hoe-er-een-stukje-seiko-in-de-nieuwe-peugeot-208-is-geslopen/

Ik zou dit jaar een gele Peugeot 208 GT gekocht hebben ware het niet dat ik keihard afgeknapt ben van de waaardeloze dealer bij ons.

4 likes

Dit is de mijne, loopt niet. Moet hem nog eens laten repareren.

7 likes

Mijn beauty!
Originele band voor gekocht en die is vandaag binnengekomen. Wordt later vandaag nog erop gezet!

6 likes

Heel gaaf man!

1 like

Is het zeker waard. Mooi model. Mooie foto trouwens! Als je inzoomt zie je pas hoe geleefd het horloge is haha.

2 likes