Boek voor de 6139 liefhebber:
Tuurlijk. Ik doe niet aan aftermarket
Het is een 7050 JDM only. Behoorlijk zeldzaam in deze staat. Geen internationale 7070.
De band is origineel, maar wel van de 7070.
Extra info;
Wijzers bij deze zijn gebleekt door de zon. Op mijn exemplaar nog perfect. De foto heeft een te hoge saturatie. Zal bij daglicht eens de saturatie van de gsm eens naar een realistischer beeld zetten.
Er is ook nog zoiets als Franken
Maar ik ben niet mega bekend met de Seiko catalogus en deze versie kende ik nog niet.
Tof om er eentje in zo’n goede staat te hebben. Zelf vind ik mijn, iets minder uitbundige, mooier maar dat zal jouw pret niet drukken
Bedankt Jeroen. Ik vind beiden prachtig .
Hoe zit het trouwens met de dunne lume op de uur en minuten wijzer? Ziet er tof uit, nog niet eerder gezien op een 7070.
De wijzer van jou subdail is in ieder geval niet correct. Lijkt op een zwitserse Speedy subdail wijzer.
Zo hoort hij eruit te zien⬇️
Ja dat is zijn grote broer. Het is de 6138 uitvoering met bicompax subdail registratie. Een voor de minuten en 1 voor de uur registratie.
Als ik wist wat je bedoelt met dunne lume
Grappig, is mij nooit opgevallen. Het stoort me ook niet heel erg maar ik hou wel van correct. Is er nog aan die wijzertjes te komen??
Ja maar heel moeilijk je moet er een beetje geluk mee hebben.
Jou referentie is volgens mij één van de weinige met een witte sub en seconde wijzers.
Ebay zul je kunnen proberen. Of een aftermarket van Seikosis of speedtimerkollektion.com.
Het zal lastig worden. De andere optie is om hem gewoon zo te laten. Want het is bijna niet te zien. Behalve de echte seiko idiotsavant’s.
Als ik jou was zou ik hem zo laten.
Als ik het je niet verteld had, had je het niet geweten. Sorry daarvoor
Effe fotootje dan voor wat good vibes.
Is zeker een overweging, wijzertje is niet verkeerd. Wellicht origineel Seiko zelfs?
Waarschijnlijk niet, maar het is niet iets waar ik wakker van lig. Het maakt deel uit van de geschiedenis van het horloge. En zoals vaak bij vintage zijn er onderdelen vervangen, dit keer een wijzertje, vaak een kroon. Zolang het sympathiek en “in de geest van” is gedaan, dan prima.
Grappig wel, ik heb dat “ding” al jaren
Tachymeter ring zit iets verdraaid - 60 staat niet bij de 12, 120 staat niet bij de 6. Of de wijzerplaat…