Seiko 6139 only

Heb jij ook een soort druk systeem om de dag en datum te verzetten,

1 like

Alle Seiko 6139’s hebben dit geweldige tweetraps druk systeem… Het is even wennen, maar werkt best prima na een tijdje. Het is uiteraard niet zo handig als het huidige systeem met een kroon welke je 2 kliks eruit kan trekken, maar werkt stiekem nog best aardig.
Met wat handigheid kun je de dag verzetten zonder steeds weer de datum mee te verzetten, maar dit vereist wel aardig wat handigheid…

2 likes

Klopt het dat je dan minimaal eenmaal de datum verzet? Ik stel me voor dat deze methode werkt door de knop half ingedrukt te houden. Maar voordat je hem half ingedrukt hebt, moet je eerst langs het datumverzet.

Ja dat inderdaad wel, de datum gaat 1 verder maar als hij dus goed stond en vervolgens een dag verder moet klopt het allemaal wel.

1 like

Tot je de dag correct hebt, enkel nog de datum en dan iets te hard drukt…en je kan weer een hele week doordraaien😕.

Net het glaasje op de Pulsations vervangen voor een NOS exemplaar. De oude had namelijk geen scherpe randen meer (na bijna 50 jaar is dat overigens ook niet gek op een plexi…) en hij had 2 beschadigingen erin bij half 5 en 8 uur ongeveer.

Het resultaat is een schitterende scherpe plexi erop en een wijzerplaat welke nóg beter tot zijn recht komt.


17 likes

Heel strak, mooie diepte erin!

1 like

Goedemiddag all,
Deze 6139-6012 staat op MP. Zijn er 6139-6012 kenners die adhv de foto kunnen zien of deze origineel is?

5 likes

@koekoek moet jou zeker uitsluitsel kunnen geven. Misschien even de link erbij voor meer foto’s of stuur hem een PB.

2 likes

Glas zo te zien niet origineel, rest lijke me ok. Maar de kast is helemaal rond gepolijst. Om die reden zou ik hem laten liggen.

2 likes

Dank je, om die reden kijk ik ook verder. Bedankt voor de bevestiging.

1 like

Zie op het eerste gezicht geen storende factoren Mick - maar dat zegt natuurlijk niets, ik ben zelf van nature gewend eerst de positieve kanten te zoeken :grimacing:


De secondewijzer verschilt wel met die op de mijne maar dat lijkt te kloppen, dat is een 70m versie, die volrode van die op MP zie je meen ik vaker. In elk geval succes met de zoektocht, is imho een hele prettige polswarmer

5 likes

Vandaag eens wat geprobeerd met een macro-lens.
Eerste keer dat ik deze lens gebruik dus het resultaat is nog niet van je het, maar dat is een kwestie van wat meer oefenen lijkt me :smile: Voor de eerste keer vind ik het best leuke foto’s.




10 likes

Band gekocht bij Uncle Seiko voor mijn 6139. Hij kost 45 dollar en ze krijgen het hier toch nog voor elkaar:

1 like

ja had ik ook helaas…

1 like

Met dit soort tarieven is een handelsoorlog niet eens nodig tussen VS en EU.

Dat zijn ongeveer € 9,-- BTW en de rest zijn kosten voor POSTNL. :-((
Is bijna niet aan te ontkomen met bestellingen uit de USA of buiten de EU.
Of de verkoper moet de waarde van de goederen op ongeveer € 10,-- willen zetten.

1 like

Meh, dat neigt naar fraude en daar hou ik niet van.

1 like

Nu nog op een aftermarket H-link band. Morgen het bandje van Uncle Seiko erop knallen.

13 likes