Seiko 6139 only

Zijn zo te zien alleen wel wat issues mee.

Net binnen, 6139 - 6020 ‘pulsations’ uit oktober '69 :smile:

18 likes

heel mooi weer!

1 like

Deze sinds Donderdagavond! 6139-6002, Nederlands/Engelse dagaanduiding, 1972

10 likes

Gaaf hoor. Wat houdt ‘pulsations’ in?

uncle seiko maakt aftermarket 6139 bracelets van zeer goede kwaliteit. O.a. Spencer Klein (6139 expert) spreekt er zeer positief over. Heb zelf de President gekocht voor mijn pogue.

Edit: en ja heb ook nog de originele bracelet maar die gaat niet weg helaas.

3 likes

Heb er ook een besteld bij Uncle Seiko.

2 likes

Mooi duo met z’n broertje :wink:

11 likes

Men zegt dat de naam “Pulsations” komt van het feit dat er eens iemands hartslag mee is gemeten. Hij wordt ook wel “docters watch” genoemd.
Maar of het verhaal klopt … :face_with_monocle:

3 likes

Superfijn horloge vind ik dit. Min of meer in een opwelling gekocht, maar het comfort, de bijzondere kastvorm en techniek maken dit een toppertje!

13 likes

@Batossai De naam komt van wat op de innerbezel staat, pulsations. Het is gemaakt om bijv. een hartslag mee te meten, maar dat is nogal onhandig omdat je dan 3 handen nodig zou hebben…

Het werkt iig als volgt
Je start de stopwatch en telt 10 pulsen, vervolgens stop je de stopwatch en kun je op de innerbezel aflezen hoeveel pulsen per minuut het is (dus bijv voor hartslagen, maar kan voor alles wat je maar per minuut wil weten).
Of je zet de innerbezel met zn stip op de minutenwijzer, telt 10 dingen die gebeuren (bijvoorbeeld hoeveel producten er gemaakt worden op een productielijn oid) en ziet op de innerbezel hoeveel dat dan per uur is.

Uit een boekje van een iets ander type (met een base van 15, de 6139 6020 heeft een base van 10) maar het principe is hetzelfde.

6 likes

Lachen! Best tof. Vraag mij af hoe vaak je dat zult gebruiken, maar dat maakt niet uit haha. Mag ik vragen waar je dit horloge hebt gekocht? Via EBay? Ik ga mij meer verdiepen in de 6139 modellen. Dacht altijd dat ze gigantisch waren, maar het formaat is perfect.

2 likes

Inderdaad zal het bij deze functie eigenlijk nooit gebruikt worden, maar is in ieder geval een leuk gespreksonderwerp :+1:

De maat is inderdaad perfect vind ik zelf, ze zijn met hun 40mm mooi draagbaar maar niet te opzichtig. Ik heb deze via Ebay gekocht inderdaad.

2 likes


Ik mag eindelijk ook in de “6139 Only”! Gisteren de prachtige '71 Pogue van @NickW overgenomen. Ik kick al de hele dag op die sunburst.
Helaas laat de zon het zelf een beetje afweten, de NA volgt als er een paar mooie daglichtfoto’s gemaakt zijn.

15 likes

De mijne. Draag hem eigenlijk amper. Is steeds weer zo een gedoe om dag en datum correct te zetten.

12 likes

Heel tof, gefeliciteerd @SteefV!!
Ik lag op de loer voor deze, moest wachten op een cashback voor een exemplaar dat ik kocht maar helaas defect bleek!
Leuk deze zo snel weer terug te zien!
Veel draagplezier!

1 like

Thnx man. Helaas voor jou was ik je voor, maar ik geloof dat ik mijn profielfoto niet hoef te veranderen naar de wijzerplaat van mijn nieuwe liefde. Je bent me voor!

1 like

Die wil ik speciaal voor jouw wel veranderen in een foto van de 6139 die ik wel heb! :wink:

1 like

Gewoon niet zetten. Wat maakt die dag en datum nou uit :grimacing:

Nee joh, lekker laten zo. Ik hou voorlopig mijn 1963 wel in beeld.

1 like