Seiko 6139 only

Ik probeer het verschil tussen de diverse pogues te zien maar snap het niet?

De nummers op de bezel ( van de tachymeter schaal) zitten in het geval van een originele wat netter iets minder op de rand van de bezel. Op de foto lijken ze bijna afgesneden te zijn zo ver dat ze op de rand zitten. Verder zie je het vaak ook wel aan de kleur, die is bij een aftermarket vaak net wat anders. Het is vooral heel veel kijken naar originele en aftermarket en de foto’s naast elkaar houden. Dan ga je na een tijdje de verschillen wel zien.

2 likes

Ik denk dit, bij 120 ook goed te zien.

2018-12-22 19_24_43-Seiko 6139 only - Vintage Horlogeforum

9 likes

Dat dus inderdaad, bij de 200 - 250 zie je het ook erg goed.

Op de wijzerplaat is inderdaad de ribbels die @koekoek zegt een giveaway maar ook het logo zie je het aan. Net wat minder strak dan je van Seiko gewend bent en de lumen die vaak wat ronder aangebracht is op de indexen.

1 like

Stuur hem dan maar naar mij op want jij draagt hem dus niet zo te zien :grimacing::grimacing:

1 like

Jij hebt er al zo een volgens mij :thinking:

Ik heb er begin dit jaar 1 gehad en weer verkocht. Maar die was niet zo mooi als jouw exemplaar helaas.

1 like

dan heb je het dus over een origineel
of iets dat dat heel dicht benaderd ?
anyway it is out of my hands…
ik moet afwachten wat dr allemaal nog aan gedaan kan worden… maakt mij ook weinig uit een bol plexiglas zou ook niet misstaan denk ik.
en waterdicht waren die dingen nieuw ook al niet.

ik ga Kalle trouwens maar eens bezoeken voor een andere klok ook. thanx !

Glas is origineel ja. Hier mijn 6012 inclusief scheve dag

8 likes

Iemand nog tips qua bandjes?

7 likes

Misschien 1 van deze opties?

2 likes

Heb de Railroad bracelet toevallig al besteld een aantal dagen geleden. Nu opzoek naar andere banden.

image

3 likes

Mijn ‘dark Pogue’…:wink: Een zeer laat exemplaar uit 1979, en tijdje terug geserviced​:blush:

14 likes

Erg mooi exemplaar!

1 like

Dankje! Ben erg gecharmeerd van dit model.

1 like

Helaas net deze mis gelopen. Ging voor meer dan ik wilde betalen. :neutral_face: Of nou ja, had het eind bod best willen betalen maar niet als er nog shipping, import en andere kosten bij komen. :roll_eyes: Maar ik baal nu wel erg.

Dan vandaag maar deze 6139

voor de oplettende lezer, dit is helemaal geen 6139, het ziet er alleen hetzelfde uit op het eerste gezicht :stuck_out_tongue_winking_eye: Wel dezelfde uurwerk layout met minuten sub dial en dag/datum maar het is een 7018 wat een heel ander uurwerk is

11 likes

Ik koester mijn Seiko Poque en Panda al jaren

Schitterend duo! :heart_eyes::+1:

1 like

Ik heb twee banden gekocht voor mijn 6139-6012, dus de Stelux mesh is eventueel beschikbaar als iemand daar interesse in heeft. Heb een verkooptopic aangemaakt (bandenparade).

6 likes

Gespot op Marktplaats!