Seiko 6309 turtle

Beste leden,

Na lang en goed erover te hebben nagedacht of ik mijn Turtle 6309 wil laten modificeren heb ik toch maar besloten dit niet te doen. Deze zou ik wel een service beurt willen laten geven, het glas willen laten vervangen, de dail en de hands voor originele.

Ik was op zoek naar een betrouwbare adres in omstreken van Almere om dit te laten doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :slightly_smiling_face:

Met vriendelijke groet,

Gualdino

6 likes

Zijn deze wijzerplaat en wijzers niet origineel? Originele onderdelen vinden gaat helaas erg lastig en duur worden.

Ik wilde net antwoorden “wat een net, origineel exemplaar” :grinning:.

Edit: of ik lees TS’ bericht wat beter :blush:.

Waarom wil je dial en hands vervangen? Zien er op het eerste gezicht prima uit.

Een broertje:

2 likes

Je zou bij @Floris155 kunnen informeren of hij tijd heeft (wanneer je pb kunt versturen)
Hij heeft mijn Turtle onderhouden en ik ben er erg over te spreken.

alles behalve de band is origineel. Op zich is alles in prima conditie maar de lume is in de loop der jaren minder geworden.

Als er iemand het kan “herlumen” zal ik de wijzers en wijzerplaat niet laten vervangen.

De wijzerplaat niet laten relumen! Dat is echt enorm zonde zowel voor het horloge als voor de waarde.

Als je een " als nieuwe" wil zou ik eerder een SRP777 kopen. DIe hebben heerlijke lumen :flashlight::flashlight:

4 likes

Top adviezen!
Voorlopig wordt het een service beurt en een nieuw glas.

K

4 likes

Beste keuze! Nooit aan een originele 6309 komen…:wink:

2 likes

Op shark-mesh…

2 likes

Mooi exemplaar :heart_eyes:

1 like

Zal ik doen dank je!

Onderdelen zijn makkelijk te vinden in mijn beleving. Kijk naar e-bay en Speedtimer in Nederland, ook genoeg donoruurwerken beschikbaar.

1 like

Onderdelen voor het uurwerk is wat anders dan een wijzerplaat.

Daar heb je zeker een goed punt, sorry! Ik dacht het over uurwerk onderdelen ging… De wijzerplaat inderdaad origineel houden!

Heb zelf ook een srpc44 vandaar dat ik deze zo minder vind lumen :sweat_smile: