Na het zien van zoveel mooie Seiko’s 6309 ben ik op zoek gegaan naar een exemplaar. Op mp eentje gevonden en de deal was snel rond. Bij het ontvangen bleek de duiker wel wat tlc te kunnen gebruiken dus contact opgenomen met de Richard. Vorige week weer ontvangen na een een fijne spa-behandeing en ik ben BLIJ!!! Alleen nog een mooi bol safffier glaasje scoren en hij is compleet. In tegenstelling tot vele forumleden hier draag ik m op zwart leder ipv de gebruikelijke nato of rubber. Weten jullie wat de waterdichtheid is van een dergelijk horloge, kan ik er het zwembad mee inspringen (ander bandje natuurlijk ;))?
… In tegenstelling tot vele forumleden hier draag ik m op zwart leder ipv de gebruikelijke nato of rubber.
Vincent: Proficiat! en welkom bij de 6309-dragers.
Fijn dat je er zwart leer op hebt gezet, ben ik niet meer de (bijna) enige.
Veel geluk met je klok, en hou hem nou gewoon voor alle zekerheid maar droog)
hoe draagt zo’n 6309? Wat is de lug to lug afstand? Ik heb smalle polsen maar vind het model zó mooi. Wat voor polsomvang is meest geschikt voor een 6309 cushion case?
Mooi aanwinst, Vincent! Enne… ook namens mij: welkom bij de club!
Verder zou ik dit oudje gewoon lekker droog houden. Mocht je toch ermee het zwembad in willen, wees er dan eerst zeker van dat er nieuwe afdichtringen in zitten, anders is je plezier van korte duur…
En als jij jouw 6309 op leer wilt dragen, dan moet je dat gewoon lekker doen! :)-D
Ook ik als 6309 drager, ook vandaag weer feliciteer je met deze mooie aanwinst, en gelijk een 7040 zo te zien. Niet in het water springen met, dan moet je hem nl.redden en dat is niet de bedoeling, er zitten meerdere pakkingen in, die ik niet zou vertrouwen, dus eerst een reddingscursus geven.
Leer staat er best goed op, maar zelf zou ik er graag staal op dragen.
En in het zwembad? Er staat 150 m. waterdicht op.
Normaal zou dat met een nieuwe wel kunnen. Maar een vintage? Ik zou het niet doen.
Als je dit horloge opnieuw laat verpakken en testen op waterdichtheid moet het toch mogelijk zijn om te water te gaan.
Of wordt een horloge naarmate het ouder is ondanks nieuwe pakkingen minder waterdicht?
of het goed waterdicht is, ligt natuurlijk aan de staat en kwaliteit van de pakkingen, maar ook aan de randen waar de pakking tussen ligt. Die moeten ook goed aansluiten. Vuil etc. zorgt voor lekkage.
Ik ken niet veel horlogemakers die met hun hand op het hart zouden willen instaan voor de waterdichtheid van een vintage duiker, ondanks nieuwe pakkingen. Als zij het al niet durven beweren, ga ik er niet mee zwemmen. Daar gebruik ik trouwens een heel goedkoop horloge voor. De afgelopen 12 jaar een Pulsar duiker, maar na de laatste vakantie afgelopen winter zit daar nu nog tropisch zeewater in. De opvolger is een AquaLung plakmerk met een Seiko quartz-uurwerk erin. Na een weekje Zeeuwse kust blijkt dit horloge waterdicht! (Het horloge was trouwens goedkoper dan alle pakkingen van een oude Seiko duiker laten vervangen en laten testen op waterdichtheid).
Pracht horloge en volgens mij schitterend op een nato.
Ik ben ook aan het rondkijken naar zo’n 6309-7040 maar vraag me af, wat is eigenlijk een redelijke prijs voor zo’n horloge?
Op marktplaats staat er bijvoorbeeld een voor 150 maar via ebay heb je ze vanuit de Filipijnen inc. verzenden voor rond de 100 euro. Die filipino klokjes zijn dan weliswaar niet helemaal origineel, maar volgens mij is dat exemplaar op marktplaats dat ook niet.
hoe draagt zo’n 6309? Wat is de lug to lug
afstand? Ik heb smalle polsen maar vind het model
zó mooi. Wat voor polsomvang is meest geschikt
voor een 6309 cushion case?
Ik kan me niet voorstellen dat je smallere polsen hebt dan ik en bij mij gaat hetu uitstekend. De 6309 is vooral breed en niet erg hoog waardoor je goed weg komt met een smalle pols.
Pracht horloge en volgens mij schitterend op een
nato.
Ik ben ook aan het rondkijken naar zo’n 6309-7040
maar vraag me af, wat is eigenlijk een redelijke
prijs voor zo’n horloge?
Op marktplaats staat er bijvoorbeeld een voor 150
maar via ebay heb je ze vanuit de Filipijnen inc.
verzenden voor rond de 100 euro. Die filipino
klokjes zijn dan weliswaar niet helemaal
origineel, maar volgens mij is dat exemplaar op
marktplaats dat ook niet.
Marc
Deze is verre van origineel, laatst ging er 1 op marktplaats weg voor 175 maar die was volledig origineel en helemaal patina, erg mooi!
Ja, mooi hoor! En als Richard er nieuwe rubbertjes in heeft gedaan zou je er het zwembad mee in moeten kunnen. Ik zou het alleen niet doen
Waarom moet er gebold (saffier) glas op? Hoort dat?