Seiko 6R35

Nee. Het was precies hetzelfde probleem met de 6r15 en dat is al jaren bekend. Met de 6r35 nog niet opgelost.

2 likes

Is ook het zelfde uurwerk qua basis toch? En dat terwijl het nu ook al in horloges zit van 1700 euro.

Wil opzich de rode king seiko wel, maar niet met dit uurwerk.

2 likes

Inderdaad ken ik ook een aantal bezitters van een 6R35 die klagen over dit uurwerk. Seiko vervangt bij garantieclaims het gehele uurwerk. Probleem is inderdaad de leverbaarheid van de uurwerken. In Duitsland (Seiko in Willich) krijg je als antwoord dat het wel Juli tot Oktober kan worden. In de Benelux geven zie iets kortere levertijden af.
Omdat slecht nieuws zich beter verspreid dan goed nieuws (als iets goed is hoor je er immers niemand over) kan het natuurlijk zijn dat dit uitzonderingen zijn. Ik wil het uurwerk niet meteen de grond in boren maar anderzijds… waar rook is, is vuur.
De tijd zal het leren maar ik deel nog niet de stelling dat dit uurwerk vergelijkbaar of zelfs beter is dan ETA cq Omega.

Nee, dit is gewoon een standaard uurwerk met lange gangreserve. Maar wat heb je daar aan bij een automaat. Die van mij liep erg onregelmatig en flink in de plus, na afregelen ging het beter maar het is niet meer dan een gemiddeld uurwerk waar inderdaad ook de nodige problemen mee zijn.

Daar mag je wel U tegen zeggen! M’n 8L55 loopt superstrak, tegen de +0,6 soms iets meer richting de 1 maar meestal korter bij de 0. Daarnaast de hibeat is de wijzer schitterend om te zien lopen (glijden) enige wat strakker is, is een spring drive.

:thinking:

ik heb het uurwerk in de alpinist EU editie, loopt vrij netjes naar mijn idee, rond de 20 seconden per dag

Keurig, daar kunnen ze bij ETA een puntje aan zuigen. :joy:

2 likes

Dan is jouw definitie van vrij netjes behoorlijk verschillend van die van mij.

1 like

Ik zeg we hebben een nieuwe Ferry gevonden. Gefeliciteerd!

Dat klopt, dat is dezelfde basis. Het uurwerk wordt in een grote range verschillende prijzen gebruikt.

Het is binnen de specificaties :innocent:

Nee alsjeblieft niet zeg, de horror.
:see_no_evil:

1 like

Precies. Daar schuurt het voor mij dan ook. In mijn sarb033 vind ik het een meer dan prima uurwerk voor de prijs. De mijne loopt ook goed. In mijn presage sharp edge vind ik het al minder passend, maar het kan wat mij betreft net aan. Loopt een heel stuk minder.

In de nieuwe King Seiko vind ik het een stap te ver. Daar had echt een beter uurwerk in gemoeten.

het is binnen de specificaties en daarbij, kijkend wat je betaald voor een alpinist met de 70 uur gangreserve, waar ik wel fan van ben, vind ik het vrij netjes.

Wel vind ik het bijzonder dat ze in de nieuwe king seiko ook het uurwerk hebben, en dat voor 1k meer dan een alpinist, dat vind ik echt niet kunnen.

Seiko ondergewaardeerd? Denk dat hier voldoende mensen zijn die voldoende Seiko’s hebben (waarvan ik er een ben).
Dat de 6R beter is dan een Omega uurwerk? Dat zou ik niet weten, maar het lijkt me sterk. Ik heb alle horloges met dit uurwerk lten afstellen, omdat ze ongeveer op +45 seconden per dag zaten.

Maar wel heel tof dat je deze Willard op een markt hebt kunnen scoren. Daar ben ik wel jaloers op haha. Ik vraag me af hoe doe daar terecht is gekomen. De eigenaar was vast geen liefhebber.

Waarom heb je in vredesnaam die band zo zitten? Ik krijg er al jeuk van als ik het zie! Ik bedoel, vrijheid blijheid hoor, maar come on!:stuck_out_tongue_closed_eyes: :sweat_smile:

3 likes

Ik las over de nieuwe King Seiko, zag de rode wijzerplaat en dacht: die moet ik hebben! Vervolgens las ik werk uurwerk erin zit, en was het gevoel snel om zeep geholpen.

soms maakt Seiko wel gebruik van hun goede naam door allerlei horloges uit het verleden terug te brengen, soms heel goed maar soms willen ze gewoon wat extra marge maken. Ik zie bij de king seiko geen 1k verschil in het horloge zelf buiten het uurwerk om.

Ook kerel, wat ik hier doe is mijn ervaringen met beide werken gewoon delen. Meer niet.
Het is bijzonder jammer hoe sommige mensen zich zo agressief kunnen opstellen ten opzichte van andere leden die het eigenlijk gewoon “gezellig” willen houden. Mening delen kan ook op een andere manier dan dit. Ik weet uit ervaring dat bepaalde Omega werken niet goed waren terwijl ik bij de Seiko’s dit nooit heb voorgehad. Eigenlijk is dit alles. bepaalde mensen hebben een wederzijdse opmerking, dat kan, dat heb je ook met auto’s kopen. De eene is goed terwijl de andere niet uit de garage geraakt door kosten. Dat is nu eenmaal zo. Zelf ben ik een grote liefhebber van Omega en zit ook jaarlijks in Biel-Bienne in het horlogemuseum. Maar hierover ging het niet. Houd het gewoon gezellig en haal eerst eens een paar keer lucht vooraleer u gaat reageren. Denk dat dit beter is!

2 likes

Je bent niet helemaal lekker zeg doe even normaal. Verder nog een prettige Zondag.

2 likes

Ach laat ook maar… :expressionless: