Eindelijk toch iemand die het ziet! Ik heb enorm dunne polsen. Ik heb intussen een
gaatje groter gezet om de kast niet te beschadigen tegen de gesp! Nu zit hij wat ruimer!
En als het jeukt, moet je krabben!!
Hoi Ferry.
We zijn niet boos hoor even goede vrienden.
Er is hier zover ik heb gezien niemand agressief. Je wordt gecorrigeerd omdat je een incorrecte en slecht onderbouwde mening plaatst, terwijl je dit brengt als een feit.
Het is wat ik eerder zei. Uurwerken vergelijken is iets objectiefs en de 6r35 is echt niet zo goed als dat je zegt.
Ook weer eigen mening. Deze is toch het meest correcte dat ik ooit had, ook aangezien het een Seiko is!
En een gangreserve van 70 uur. Ook mooi!
Wat hier allemaal gezegd is vind ik ook…of eigenlijk ook niet…of ja…
Ik vind Seiko wel een leuk merk. Geniet van je horloge!
Doe ik! Vanavond gaan we op stap! Nu kan het weer!!
45 seconden per dag is wel enorm dramatisch. Ik draag mijn Seiko nu van zondagmiddag en tot hiertoe wijkt hij geen milimeter! Staat nog steeds correct! Zo hoort een 6R35 te lopen!
Ik heb sinds eind december 2022 een mooie seiko met 6R35 uurwerk,
het is nu eind juli 2023, daarvan 1x 1 maand en laatste keer 3 maanden, dus totaal 4 maanden bij de maker gelegen.
klacht: niet op tijd lopen, afwijking 1 minuut of meer per dag achter lopen.
bij de 1e reparatie is er een nieuwe balancer geplaatst, daarna ging het uurwerk ook nog eens stilstaan,
toen weer terug gebracht en is 3 maanden weggeweest, 25 juli 2023 kon ik hem weer ophalen,
dus nu eens zien wat de afwijking nu is…
In principe zou je met een 6R35 nooit zoveel problemen mogen hebben. U heeft er blijkbaar al genoeg gehad. Als ze echt eerlijk gaan spelen zullen ze het binnenwerk moeten vervangen door een goed werk. Zoniet, vrees ik dat u blijft sukkelen met dit werk.
Ik ga het nog even afwachten hoe het uurwerk nu loopt, anders maar weer terug naar de juwelier…
Baal er wel van, nu 7 maanden oud en daarvan 4 maanden bij de maker gelegen.
model SPB151, draagt wel erg lekker.
Hij hoort ook lekker te lopen. Dit werk is beter dan een ETA. Desnoods een nieuw binnenwerk maar dit klopt niet
In diezelfde prijsklasse loopt de powematic veel strakker. En langer gangreserve.
Is toch mijn ervaring.
Die heb ik ook. Wind hem eens gelijk op met een Rado Captain Cook die ook een vpu van 80 heeft. Dan moet je dat verschil eens zien!
Je bedoelt de powermatic van Tissot ?
Yes, maar ook bij Certina te vinden.
heb een alpinist gehad met 6r35 die naar verloop van tijd meer dan 1 minuut per dag langzamer ging
viel nog onder garantie, laten repareren en daarna het horloge verkocht, het is geen bijzonderheid dat er een probleem mee is, voorbeelden genoeg ook op dit forum
Voor mij is dit uurwerk een van de redenen om Seiko niet serieus te overwegen, o.a. de SPB153 vind ik mooi verder.
Mijn Tissot en Rado met de ‘Powermatic 80’ lopen probleemloos en +4-+8 seconden per dag. De Longines (L888) met +2-+4 en al helemaal de Omega (+1 straks) doen het nog beter. De laatste in een andere prijsklasse, maar het 6R35 kaliber is voor mij onvoldoende competitief.
Al kun je het altijd treffen, maar juist dat soort inconsistentie bevalt me niet. Zeker niet wat het over langere tijd kan worden.
het is als een nieuwe auto kopen. Je kan een goede wagen hebben maar je kan er ook pech mee hebben. Mijn Seiko doet het wel goed. Zal puur geluk geweest zijn als ik al deze klachten lees.
Het heeft voor mij ook met prijs-kwaliteit te maken.
Voor een Seiko 5 van 100-300E is een eenvoudig mechanisch uurwerk acceptabel.
Voor een horloge van 1000-1500E verwacht ik iets wat betrouwbaar, duurzaam en enigszins accuraat is voor jaren.
Seiko krijgt dit niet lekker voor elkaar, wat mij betreft. In dat segment hebben de Zwitsers ‘betere’ uurwerken en dat is al jaren onveranderd.
heb hetzelfde, heb nog een presage horloge met een 4r uurwerk. Deze heeft enige afwijking maar zeer acceptabel en blijft goed lopen. Een horloge met een 4r uurwerk heb ik in mijn hoofd ook wat meer tolerantie voor.
een 1k plus horloge dient een solide uurwerk te hebben en dat is de 6r35 niet. Heb ooit de king seiko overwogen maar door mijn eerdere ervaring met 6r35 heb ik dat niet gedaan. In die prijsrange kan je ook een COSC uurwerk krijgen bij CW bv of bij de swatch group in het algemeen