Wordt die niet vaak verward door de 6L35?
in enkele special editions zit de L versie, maar dan is het horloge ook 3k+
de standaard king seikos hebben een 6r35, met een adviesprijs van 1.7k
De 6R35 in mijn SPB317 loopt met de wijzerplaat omhoog +1 seconde per dag. Met de 6 omhoog -34
Mijn Seiko SPB153 is toch ook niet de beste leerling van de klas.
Hij komt zelfs niet in de buurt van de anderen.
Volgens de handleiding binnen specificaties maar toch heel teleurstellend voor een horloge van €1200 catalogusprijs.
Dit gaat dan om jouw (TS) perfect lopende 6R35 wat de uitspraak imho ietwat generaliseert.
Misschien is het handig om dan ook van ETA een kaliber aan te wijzen want dan kan je misschien appels met appels vergelijken, de ene ETA is de andere niet. De eerdere vergelijking met Omega gaat wat ver, je kan ook pech hebben met een slecht lopende GS bij wijze van spreken.
Intussen heb ik in de loop der jaren diverse Seiko’s en Zwitsers met ETA’s gehad en hoewel ik een zwak blijf houden voor de vooral leuke horloges van Seiko totenmet het uurwerk dat je noemt, liepen/lopen hier zonder uitzondering alle ETA’s zowel consistenter als beter binnen de opgegeven specs. En dan kom ik niet hoger dan een 28xx elabore in een Steinhart, nu de goedkoopste versie. Oh, en Hamilton H-10 en H-50 varianten maar die zitten in een hoger segment dan de 6R35 (denk ik).
Als het uiteindelijk op kosten komt ben je met een Seiko waarschijnlijk wel beter af omdat je die desnoods zonder enige vorm van service door kan blijven dragen (en er mee weg kan komen).
Ja, blijkbaar heel wat slechte ervaringen. Je moet geluk hebben.
dit ja, is nou niet meteen een pluspunt van een uurwerk
Klopt, mijne liep iets van +13 seconden, maar na afregelen van een paar minuten door een horlogemaker zat hij op +2.
Dus denk dat ze door de regel wel prima uurwerken zijn, maar vaak slecht afgeregeld.
Mijn SPB151 met 6R35 uurwerk loopt nu ongeveer 30 sec / dag achter.
draag em nu 6 dagen…dus nu 3 minuten achter.
Zit in mijn PRX. In combinatie met een vrij kleine kroon geeft dat geen fijn “kroongevoel” bij het opwinden. En dat is bij Seiko geweldig.
Dat lijkt me niet goed.
Twee horloges met een 6R35 hier.
Mijn SPB241J1 loopt per 24 uur ongeveer 12 sec te langzaam.
Mijn SPB243J1 ongeveer 14 sec.
Valt wel mee, ik draag horloges toch zelden langer dan 1 dag, vaak nog een wissel gedurende de dag.
Een 7S26 loopt altijd…
Mijn beider 7S’jes lopen consistent 11 sec per dag achter… mij hoor je niet klagen.
Ja inderdaad vrij inconsistent. Hoewel ik niet mag klagen met de mijne, gezien de verhalen hier.
Achter lopen zou ik me wel weer behoorlijk aan ergeren. Dan liever iets te snel…
Eens.
Ik heb een presage en een MM200 met dit uurwerk, ben ook wel benieuwd. Ervaar geen problemen, zo nauw kijk ik waarschijnlijk niet.
Waar meten jullie mee?
Gewoon 24 uur in mijn watchwinder.
Met een Timegrapher is het handigst, maar die heb ik niet meer.
Mijn SPB143J1 loopt +8 seconden!/ 24 uur.
Ongeveer dus 1 minuut in een week, vind ik acceptabel.
1 min in de week, daar doe ik het voor…