Seiko 7002 700J A1

Hallo mede horloge liefhebbers,
Ik heb onlangs een 2e hands horloge gekocht op een veilingsite, namelijk de Seiko 7000 700J A1. Hoewel ik er zeer blij mee ben zou ik toch graag eens weten of het een origineel is, of er namaak, after market mee is gemoeid. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Groetjes victor

Alles is denk ik helaas aftermarket. De bezel, wijzers en wijzerplaat allemaal AM.

1 like

Ik vind het er allemaal redelijk origineel uitzien eigenlijk…

1 like

nou… dan zou ik maar eens je bril op zetten. Die lume pip van de bezel is toch heel erg duidelijk verkeerd :sweat_smile:

2 likes

De wijzertjes kunnen orgineel zijn, daarvoor heb je een macrofoto nodig. De rest is 100% aftermarket.

Kijk eens naar die lume. Dit noemt men de Thailand Special, ik wel in ieder geval :joy:
Hij is tevens prachtig uitgelijnd, zo beroerd doe ik het nog niet eens.

3 likes

Klopt, maar hoe groot is die kans nou? Zoals je al zegt, het ziet er uit als een typische Thailand special. Zijn heel lastige horloges die 7002’s omdat het leeuwendeel aftermarket is tegenwoordig.

1 like

Like…0.005%. Met zo’n horloge maakt het ook weinig uit nog :smile: Orginele 7002 wijzers zijn nog wel NOS te vinden.

1 like

Zijn er ook dingen origineel dan aan haha ? Zo te horen hebben ze er mij in geluisd…

Als je het echt wilt weten:

De kast en waarschijnlijk het uurwerk zijn origineel :+1:

Komt nog bij dat:

1. Een 7002-700J een pepsi bezel insert zou moeten hebben. 700A en 700J zijn pepsi, 7000 en 7001 zijn zwart.
  2. Een 7002-700J een Japan versie is (zie caseback) en die zou bij een plaat 17 jewels onder de 150m moeten hebben.

Dus zelfs de AM hebben ze verprutst…:slight_smile:

1 like

Maar als jij er blij mee bent @Victordc, lekker dragen en van genieten.
Misschien kan je later deze (nog) eens modden. Origineel is ie toch niet en er is zat voor een 7002 te krijgen.

1 like

De groene lume van de wijzerplaat vergeleken met onderstaande linkse.