Seiko 7002-7309 waarde vraag

Ik kwam deze oude Seiko duiker tegen in 1 van mijn horloge boxen, loopt top!

Lang geleden op het nog oude forum gekocht…

Was een transitie model? Dacht ik.

1 like

Ergens onder de 100€ gezien de aftermarket wijzers, wijzerplaat en insert.

Voor een liefhebber zeker. Toch krijg je vaak op MP nog wel meer dan 100 er voor. Ook als je er bij vermeldt dat het allemaal aftermarket is.

Ok ik wist niet dat die after market waren.

Helaas het geval bij misschien wel 90% van de 7002’s tegenwoordig.

Hier staat toevallig net een originele.

Hoe kan je zien dat deze after market zijn?

Verschil met origineel lijkt me toch redelijk duidelijk. Na bijna 40 jaar moet je tekenen van verval zien…

Ik dacht omdat hij al vele jaren in de box in mijn kast staat. Hij heeft al heel lang geen daglicht gezien.

Krijg een beetje nostalgische gevoelens van dit horloge, ik heb er ooit ook zo 1 gehad. Gekocht op eBay en kwam uit de ‘Phillipines’. Dan weet je wel genoeg. Zie nog vaak foto’s van me terug waar ik hem om had.

Die van mijn nog op het oude forum gekocht. Weet niet meer van wie ik die kocht.

Is niet aftermarket hoor, wijzerplaat en wijzers kloppen sowieso. Wellicht bezelinsert, maar is wel grote pip dus kan ook origineel zijn. Band is niet origineel. Waarde wel 150-175 schatting.

Hier wat vergelijkingsmateriaal.

2 likes

Deze is uit 1996. Die vergeelde lume zie je minder vaak dan nog gewoon creme/wit. Met name bij de oudere 7000/7001 modellen wellicht uit 1988-1992.

1 like

Waarde als hij origineel is is gezien de staat dan wel veel hoger toch? Een originele 7002 is zeldzaam en dus ook veel meer waard.

Maar ik weet niet genoeg van de 7002’s om er een oordeel over te kunnen vellen of het origineel is.

1 like

Zou best eens kunnen ja, zeker omdat volgens mij het transitiemodel slechts een paar jaar is geproduceerd. Maar het is bij mij ook wel even geleden dat ik 7002 modellen had. Toen verkocht ik ze nog voor net over de 100. 125 voor een goede. Maar prijzen zullen wel hoger liggen inmiddels.

1 like

Die in de OP ziet toch veel te groen om origineel te zijn? Of verkleurt het dan zo erg op mijn mobiel.

Denk dat het op zich niets met je mobiel te maken heeft…:wink: Maar de kleur herken ik wel qua lichtgroene gloed. Net weer iets anders dan op de andere foto’s die ik bijvoegde, maar dat is puur belichting/invalshoek.

Bezelinsert hou ik wel lichte twijfel hoor, pip zou iets dieper moeten liggen denk ik.

Ik weet zeker dat hij origineel is. Dat van die band klopt.

1 like

Hey kijk nou, een oud verkooptopic van mij. Denk toch toen al voor 150 verkocht dus 175-200 is realistisch denk ik als pip klopt.

Aha kijk hier zie je al mooi die verdiepte ligging van de pip👍🏻.