Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 only

@Loderoelofs :star_struck: dit is een mooie Yema Spationaute III :+1:
groet Iwan :motorcycle:

Dankjewel.

Even lekker wezen freubelen. Er zit toch redelijk wat stof onder. Zojuist toch maar even het stof proberen te verwijderen.

afbeelding

Helemaal stofvrij is het nog niet, maar al wel stukken beter!

15 likes

15 likes

Aantal jaartjes geleden alweer overgenomen van @koekoek volgens mij

10 likes

De 7029 alhier

7 likes

10 likes

Deze 7a28-702a overgenomen van @Jeffrey-66
Gisteren via de post aangekomen.

Heel fijn horloge! Alle functies werken vlekkeloos en voor mijn pols een fijne maat :slight_smile: dus blij dat ik hier mag posten :wink:

12 likes

Bovenstaand horloge heb ik van de week mogen overnemen. Erg blij mee, nu nog op zoek naar een mooi bandje.

1 like

Hoezo nieuw bandje, hou het origineel is altijd mooi!

Oh ja, want die zijn er ook natuurlijk. Als ze al niet gesloopt zijn voor onderdelen :confused:
Bijgaand archiefplaatje van mijn Yema

6 likes

Wat mankeert er toch aan Seiko 7A modellen???
Top chronografen maar zo weinig hf exposure.
En toch…

  • De eerste analoge quartz chronografen
  • Hoewel quartz veel mechaniek & 15 stenen
  • Absoluut vintage, met bijna 40 jaar oud
  • Diverse films waar ze om bekende polsen zitten
  • Een aantal met uniek ontwerp door Giugiaro
  • Speedmaster subdials set up
  • Enkele modellen bekend als Speedmaster of
  • zelfs de naam Speedmaster op de clasp

11 likes

Cadeautje dat mijn vader van mijn moeder kreeg voor zijn 45e verjaardag…
7a38-7010

9 likes

Mooi zo’n stuk met verhaal.

1 like

Ik denk dat hij 'm tot ongeveer '95 gedragen heeft.
Toen ging er een stappenmotor stuk, onderdelen waren lastig en het ding is in een la terechtgekomen.

Zo’n 15 jaar terug heb ik geregeld dat ie gerepareerd werd (paar donortjes gekocht) en hem voor zijn 65e verjaardag o.a. de gerepareerde Seiko gegeven en het horloge dat hij als tiener van zijn broer had gekregen (had minstens 30 jaar kapot in een la gelegen).

Hij was er erg blij mee en heeft hem daarna nog met regelmaat gedragen. En eens in de paar jaar kwam hij ermee bij mij… “Kun jij er een nieuwe batterij inzetten? Hij staat stil.”

4 likes

Er zijn slechts een beperkt aantal van gemaakt. Dat en quartz blijft toch minder geliefd.

1 like

Klopt. Al is t voor quartz wel mooie kwaliteit.

Wellicht omdat de vraag groter is dan het aanbod en ze verkocht worden voor absurde prijzen? Dat weerhoudt mij in ieder geval wel om er nog een aan te schaffen.

Vroeger - 5a 6 jaar geleden - kocht je ze voor 50-100 Euro het stuk…

Zwaar underrated.

Het betreft een 15 jewels quartz chronograaf die gewoon vrijwel perfect in elkaar zit.

2 likes

Dat zijn prijzen die ik helaas niet mee heb gemaakt. Gelukkig maar, want anders kocht ik ze allemaal hahaha.
Nu zie ik ze tussen de 500-1000 op internet staan. Dat vind ik toch net even iets te veel.