Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 only

Wellicht omdat de vraag groter is dan het aanbod en ze verkocht worden voor absurde prijzen? Dat weerhoudt mij in ieder geval wel om er nog een aan te schaffen.

Vroeger - 5a 6 jaar geleden - kocht je ze voor 50-100 Euro het stuk…

Zwaar underrated.

Het betreft een 15 jewels quartz chronograaf die gewoon vrijwel perfect in elkaar zit.

2 likes

Dat zijn prijzen die ik helaas niet mee heb gemaakt. Gelukkig maar, want anders kocht ik ze allemaal hahaha.
Nu zie ik ze tussen de 500-1000 op internet staan. Dat vind ik toch net even iets te veel.

En over 2 jaar heb je spijt dat je er geen gekocht hebt.

1 like

Hahaha ik ben bang dat ik je hier in gelijk moet geven. Ik kijk af en toe nog wel eens of er een mooie 7a28 of 7a38 tussen zit, waarvan de prijs acceptabel is.

2 likes

Op marktplaats zag ik nu 1 voor 200 en 1 voor 290 ?!?! Maar ook internationaal geregeld voor +/- 300 dacht ik.
En zover ik thuis ben in techniek lijkt de 7a zeker een collector status waard, dus wel eens met @Bernard . En dat argument dan nog los van het vaak bijzondere design - ander motief maar toch :nerd_face:

2 likes

Er zijn vrijwel geen model/kaliber waar de prijzen zo verschillen als bij de 7a reeks.

Zo zijn er modellen die voor 100-200 van de hand gaan. Maar ook modellen die voor 1000+ euro gaan. En nee een RAF kocht je 5 jaar geleden zeker niet voor 50-100 euro.

3 likes

Klopt, maar een in goede staat verkerende normale versie wel.

Ik heb er meer dan een half dozijn van en nog wat donortjes :wink:

1 like

Donors kan je vaak nog steeds voor een kleine prijs kopen.

Ik weet zeker dat je tegenwoordig voor 2-300 euro nog een leuke en werkende 7a kan scoren. De 7a38 zijn over het algemeen goedkoper dan de 7a28. En nee dat hoeft echt geen afgeragde gekke gouden of two tone te zijn. Dat wordt voor 2-300 euro niet de gezochte modellen. Maar er is nog genoeg leuks te vinden dat geen 500-1000 euro kost.

3 likes

Understatement van de dag!

Nooit 60s/70s quartz gezien? Goed… geen chronos

Jawel, zo heb ik een mooie Eterna Sonic met Côtes de Genève afwerking in het blauw staan. Maar die is niet half zo servicebaar als de 7A.

2 likes

Ook Orient heeft een serie met de 7a Seiko uurwerken.

Deze heb ik begin dit jaar nog kunnen kopen voor ca. 50 euro, aanvankelijk gedacht als donor, maar na ontvangst toch maar besloten dat voorlopig niet te doen.

4 likes

Wist je dat er zelfs “Swiss made” 7aXX horloges zijn?

Lasalle Thalassa.
Het uurwerk is verguld en over “Japan” op de platine zit een gouden plaatje geschroefd.

Saffierglas.

Er zijn ook versies met gouden tussenschakels en gouden bezel.

4 likes

Interessant model, ook al is het mij iets te dressy. Wist wel van Seiko en Lassale maar niet van chronografen bij de laatste.:male_detective: Thx :+1:t2:

1 like

Ik kende ze en kreeg op een gegeven moment de kans er een te kopen.

De band bestaat uit meer onderdelen dan de motor van een Rolls Royce (daar werd veel reclame mee gemaakt).

1 like

Klopt, zag er hier al eens iets over, en ik had mijn Yema hier daarom ook al wat eerder gepost :slightly_smiling_face:

En over argumenten mbt collectible gesproken: er schijnt ook een bullhead variant te zijn geweest…direct op de lijst :male_detective:
En onder de andere gebruikers van 7a kalibers bevond zich ook Cartier (voor Ferrari chronografen)
Hoppa, omhoog met die verkoopprijzen :money_mouth_face::grin:

En dan zijn er ook nog de JDM modellen

5 likes

Gewone en JDM modellen…

9 likes