Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 only

Ook nu zijn ze nog te koop voor 50 euro, het is alleen de vraag, wat er nog bruikbaar is van het uurwerk, verrassing dus, in elk geval een originele band.

4 likes

Ondanks dat het uurwerk er beroerd uit ziet is er hoop.

Er is nog een teken van leven.

• Printplaat is nog intact
  • 2 spoelen hebben geen weerstand, kapot dus.
  • Mechanisch redelijk veer geoxideerd.
    'n echt donor klokje dus.
7 likes

Sinds gisteren weer in bezit van een 7a28 :cowboy_hat_face::muscle:t3:

11 likes

Heel gaaf! Met bracelet er bij! Ben jaloers! :see_no_evil:

Geniet er van!

1 like

Welkom terug bij de club!
Jouw vorige heb ik nu zelfs om, die komt wel aan z’n draagtijd.

De nieuwe van jou ziet er echt goed uit.
Wijzers mooi wit, dat is het enige dat ik bij de mijne nu wat jammer vind.

1 like

Thanks!

Goed om te horen! :grinning::muscle:t3:

Klopt idd. Dat viel me bij deze inderdaad ook op. Weet ook niet of je ze zo nog kunt vinden op eBay ofzo voor die van jou??

13 likes

Erg tof om dit model weer te zien na meer dan 15 jaar.
Ik heb exact hetzelfde model in two tone gehad! M’n pa had deze eind jaren '80 gekocht in Italië.
Ik als middelbare scholier toen nog roekeloos met het horloge omgegaan, band ging stuk en ik heb het horloge toen weggegeven aan mij oom.

Jaren later spijt gekregen haha :joy:

Superleuk, zo’n Seiko 7A28 :+1:.
Ik heb een incoming van de /|\ RAF versie. Zodra deze binnen is zal ik hem posten.
Vraag: Weet iemand hoe de RAF versie destijds verstrekt is? In een Seiko doosje, of typisch militair kartonnen doosje? En weet iemand iets over de originele gebruiksaanwijzing?

2 likes

De RAF versie is heel gaaf! Leuk dat je die hebt kunnen scoren! Volgens mij heeft @koekoek er ook een! Hij is onze Seiko kenner dus hij kan er vast meer over vertellen.

Manuals kun je overal vinden op internet, maar hier alvast een linkje.

https://manualzz.com/doc/22823589/seiko-7a28-james-bond-watch--chronograph-operating-instru

1 like

In Italië wordt een origineel boekje aangeboden, voor maar liefst 150 euro🥵

2 likes

Dankjewel!

Sodeju :flushed:

Volgens mij zijn deze Seiko’s in Italië ook erg populair. Bijna iedere 7a28 en 7a38 variant die ik voorbij zie komen op FB en Instagram, zijn van Italianen. Als ik zoek om er eentje te kopen, is het vaak een verkoper uit Italië. Geen idee waarom ze daar zo populair zijn.

1 like

Beste liefhebbers, ik kan een Seiko 7A38 728a voor €220 overnemen is dit een goede prijs voor deze Seiko?

https://images.app.goo.gl/zpQhd2TprsqZYaQf8

Die goudkleurige of de two tone? Als ik via de link doorklik krijg ik een ander horloge te zien dan in eerste instantie.

Nee

De goudkleurige. Met originele band etc.

Italianen zijn over het algemeen gek op juwelen en daarbij horen tevens horloges. De gemiddelde Belg/Hollander vergeleken met een Italiaan en je ziet vaak het verschil.
Zo zijn in Italië nog andere merken geliefd t.o.v. hier. Voorbeeld Paul Picot (veelal goud), Girard Perregaux etc.
Woonde zelf zo’n 5 jaar daar in het verleden.

1 like

En is €220 een goede prijs?