Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 only

De staat van de horloge bepaald ook de prijs.
Goud/vergulde uitvoeringen zien er vaak afgedragen uit omdat de goudlaag versleten is, dit is op de foto niet goed te zien.
Technisch moet hij voor de gevraagde 220 euro perfect funktioneren en voorzien zijn van nieuwe dichtingen

€220 lijkt me een prima prijs!

Een zelfde type op marktplaats:

≥ Seiko 7A38 Chronograph — Horloges | Heren — Marktplaats

Wel een stuk duurder.

Ik heb inmiddels de rest van de foto’s gezien via jouw link, de staat van horloges lijkt vergelijkbaar, inderdaad die van MP een stuk duurder…

1 like

De vraagprijs op Marktplaats hoeft nog niet de verkoopprijs te zijn :wink:.
En bovendien dichter bij huis.

13 likes

Heb je er ook eentje te koop?

Voorlopig niet :stuck_out_tongue: :+1:

Zijn die horloges wel van jou?

Nee, van de bank natuurlijk!

1 like

:joy::ok_hand:

Dibs op deze :grin::grin::grin:

3 likes

Bij deze mijn 7a28/38 familie, met alle neven en nichten die ik heb kunnen bemachtigen tot nu toe.

11 likes

Wat een schitterende collectie!
Mijn allereerste Seiko is onderweg en ik weet zeker dat ik daarmee een leuk horloge heb voor in de collectie maar zeker ook om vaak te dragen.

Mijn incoming is een 7a28 RAF. Ik zoek het hele internet al af hoe deze destijds geleverd is aan de RAF maar kan er weinig over terugvinden.
Met name gaat het mij dan over het originele doosje, de papieren gebruiksaanwijzing zoals verstrekt aan de RAF. Ook op militaire forums kan ik niets vinden. Toch zijn er ruim 11.000 Seiko 7a28 aangekocht voor de RAF. Er zou toch wel meer info moeten zijn…
Er is genoeg info over de Seiko 7a28 te vinden in het algemeen, maar in combinatie met de militaire vliegerij bar weinig.
Maar misschien zoek ik verkeerd. Daarvoor hebben we uiteraard het Horlogeforum :wink:.
Wie weet meer over deze fraaie chrono in combinatie met de RAF?

3 likes

Mijn Seiko 7a28 is binnen :smiley:.
Bovendien is het mijn allereerste Seiko, dus dat maakt het extra leuk.
Ik ben heel lang op zoek geweest naar een 7a28. Uiteindelijk een gevonden in de UK en vandaag binnen gekregen.
Wat een mooi horloge en wat lopen alle wijzertjes mooi. Absoluut Japanse precisie.

Ik mijn zoektocht naar een fraaie Seiko 7a28 heb ik nog wat leuke informatie verzameld.
In totaal zijn er vanaf oktober 1984 tot november 1990 precies 11307 exemplaren verstrekt aan de RAF.
Op de deksel staan de nodige nummers, zoals het serienummer van Seiko, het soort uurwerk en het nato-stocknummer.
Het serienummer van Seiko heb ik nog niet ontcijfert, wellicht zit daar een logica in? Weet iemand meer?
Het nato-stocknummer (NSN) is als volgt opgebouwd:
6645-99-6783056

6645 = Time Measurement Instruments
99 = United Kingdom
6783056 = Individual Part Number

Standaard werd het horloge geleverd met een grijze nato-strap.
In het soort doosje het horloge destijds werd verstrekt weet ik niet. Op het internet wordt gesproken over een typisch militair kartonnen doosje met opdruk van het NSN, maar een bevestiging dat dit inderdaad zo is kan ik nergens achterhalen.
Die van mij kwam in een (service) -doosje daar het horloge onlangs een revisie heeft gehad.

Verder staat er een nummer op met daarachter het jaartal van uitgifte.
Wat ik zo zie op het net is dat die nummers oplopen in de jaren. Zo kwam ik een 7a28 uit 1990 tegen met nummer 9927/90. Wellicht weet iemand meer? Eventueel in combinatie met het serienummer van Seiko?

Hier de plaatjes.

17 likes

Seiko serienummers zijn 6 karakters met de eerste voor het jaar (6=1986) en de tweede voor de maand (7=juli). De overige karakters zijn de oplopende productienummers.

1 like

Ziet er netjes uit! :ok_hand:

1 like

Geweldig! Dankjewel voor de aanvulling. Dat maakt het puzzeltje compleet :+1:

:star_struck: het is een mooi begin van de jaar 2023 :partying_face: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like