Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 only

Heel erg leuk om zo’n bijzondere 7a28 te hebben! De staat is ook best goed geloof ik?

1 like

Het is een bijzonder leuk horloge. Het horloge heeft onlangs een service gehad en is in uitstekende staat.

1 like


Oke ik ben een beetje stout. Ik gooi er gewoon een 7F39 tussen :shushing_face: lijkt wel heel erg op de 7a48 same same but different :wink:

Super straks ding en ideaal voor mijn smalle polsen.

Deze 7a38 zat eerst niet lekker om mijn smalle polsen door de kleine originele sluiting maar na het vervangen door een vintage SQ sluiting past hij een stuk beter :+1:

Deze 2 neem ik tegenwoordig het meeste uit mijn doosjes als snel iets wil pakken en geen zin heb om de datum en tijd te verstellen.

6 likes

Slopen of Lopen.

Ik heb deze Orient met een 7A38 uurwerk gekocht voor 25 euro, uiteraard in de hoop dat ik deze nog aan het lopen zou krijgen.
Helaas zit er geen leven meer in de printplaat, mechanisch deel en spoelen zijn nog bruikbaar.

5 likes

Ik zou een revisie of een nieuw uurwerkje overwegen. Schitterende Seiko :+1:

Probleem met dit horloge en met alle 7A… Is de printplaat, ik kan er wel 5 gebruiken.

1 like

Dat is wel jammer. Zulke leuke horloges verdienen een mooie make over.

1 like

Ik weet niet of een 7a28 bruikbaar is voor een 38? Ik heb een volledig werkend 7a28 uurwerk liggen

1 like

Printplaten van 7A28/34/38/48 zijn gelijk.
Mechanisch zijn er wel verschillen, o.a. in de lengte van de wijzer assen.

Vertel me alsjeblieft het Orient case-model op de achterkant. Ik vermoed dat het J39921-70 kan zijn.

Ik doe ook even mee met dit topic.
Om te beginnen met deze 2 gouden 7a’tjes.

7A28

7A38

De verschillen zijn miniem, toch heeft de 7A38 mijn voorkeur, ik vind de geïntegreerde bracelet erg gaaf.

Gelijk een beroep op de liefhebbers: mocht iemand nog wat extra schakels overhebben voor de 7A38 (goud) koop ik ze graag van u over! Bandje is helaas erg klein.

7 likes

Welke sluiting zit er op je band?

De originele, de smalle zonder verstelpunten.

Ik zou deze vervangen voor een verstelbare, dat scheelt ca. 1.5 cm

1 like

Zijn deze nog (nieuw) verkrijgbaar dat u weet?

Nieuw zal moeilijk worden.
Gebruikt heb ik er nog een voor je

2 likes

Deze

zoek ik al jaren, tevergeefs zo lijkt het.
Zonder horloge niet te vinden en met horloge (heb ik al) peperduur.

Losse schakels is vlgns mij dan helemaal zoeken naar een speld in een hooiberg.

:point_up:Een grotere sluiting is een goed idee :+1:

Deze 7A38 gezien op MP, dus als je op zoek bent :male_detective:‍♂
Groeten Iwan :motorcycle:

3 likes

Vandaag de 7a28 :smiley: aangezien het Flieger :helicopter: Friday is.

En omdat het vrijdag is:

9 likes

13 likes