Mooi met deze band
Prachtige model! Heb recent mijn collectie kunnen uitbreiden met enkele Seiko’s.
Hier bij had ik mijn oog op een Royal Oak al een tijdje, per toeval zat deze er bij met doos en boekje. Er is alleen een probleem met de chrono reset niet. Hij werk wel na behoren verder. Is hier iemand misschien die een donor uurwerk heeft of iemand kent die hem kan repareren?
Werken de pusher allemaal goed, wanneer ze n.l. niet diep genoeg ingedrukt kunnen worden, zal de functie niet werken.
Schoonmaken en nieuwe dichtingen, zou al de oplossing kunnen zijn.
Als dit wel werkt zal het uurwerk geserviced moeten worden.
Toffe uitvoering, hopelijk krijg je hem snel in orde
Hele leuke Seiko heb je. Ik zou hem zeker laten nakijken. Supermooie Royal Oak “look”
Vandaag bandje binnen gekregen van CWC.
Dit zou destijds ook zo geleverd zijn aan het MoD voor zowel de CWC chronograph als de opvolger daarvan, de Seiko 7a28.
Altijd leuk om even te wisselen van bandje.
Hier de plaatjes
Prachtig, vooral die Yacht Timer
I love this watch. Dit is sinds ik hem heb, de laatste maanden mijn meest gedragen horloge. En wat een bandenslet zeg. Meer dan 10 straps heeft ie al gehad, en alles zag er bom uit. En hij is uit 86, dus nog even oud als mezelf ook. Dikke bonus.
De band is een combinatie van navy epsom leder en een voering (en keeper) uit bordeaux saffiano leer. Home made
Zeker een dikke bonus! Zo wacht ik nog steeds totdat er een voorbij komt uit 82 in een nette staat. Dat zal dan wel een 7a28 worden.
Fraaie 7 - en die mooie band (complimenten voor de afwerking) helpt goed mee, hoewel mijn voorkeur toch een bracelet zou zijn
Heb zelf een seiko 7a48-7000 die defect is helaas (1 van de knoppen is gebroken) En heb als kind zijnde de originele band laten vervangen. Stom
Het is een erfstuk van mn pa die overleed toen ik 10 was.
Het bizarre is dat ik nog weet dat hij hem kocht in Duitsland bij een juwelier (ik zal een jaar of 5 / 6 zijn geweest)
Enfin, graag wens ik dit horloge weer in originele staat (de dekzel / achterkant van t erfstuk waarin z’n naam in staat gegraveerd behouden en op t nieuwe zetten. Zijn er nog tips waar ik kan zoeken naar dit horloge of mss caliber?
Die heb ik ook hoor, maar die spaar ik een beetje
Het is de kroon die er nieteer op zit, het zou ook kunnen, dat deze is losgekomen van de schroefdraad.
Je zou hier eens kunnen kijken naar een donor:
Uiteraard eentje met originele band. Er zijn hier op het forum verschillende horlogemakers die je vast en zeker kunnen helpen met het vervangen van de knop en het hele horloge wellicht een beurt kunnen geven.
Wat ook veel hits oplevert is als je googled op Seiko 7a48 crown and stem
Je zou ook contact op kunnen nemen met watchplaza.com (Nederlands bedrijf). Ze hebben een aantal reserve onderdelen voor de 7a48. Wellicht kunnen ze ook nog wel aan jouw onderdelen komen?
@PT_Seiko heeft mij inderdaad een bericht gestuurd. Ben weer iets meer te weten gekomen.
Ga even eea nakijken en vanuit daar de vervolgstappen bepalen.
Dank voor de reacties